اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

همایش کتاب سال مایه آبروی حوزه است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: کارهایی از قبیل برگزاری همایش کتاب سال حوزه مایه آبروی حوزه است.

همایش کتاب سال مایه آبروی حوزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم و به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در نشست شورای سیاست‌گذاری کتاب سال حوزه، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در گذشته اقداماتی برای معرفی فعالیت پژوهشی به صورت پراکنده انجام می‌شد، اما با برگزاری کتاب سال حوزه، جشنواره علامه حلی، طلبه جوان موفق و... کارهای خوبی به صورت منسجم انجام می‌گیرد.

وی، اینگونه اقدامات را تابلویی برای معرفی تولیدات حوزه دانست و ادامه داد: زمانی که بازتاب فعالیت‌ علمی حوزه منعکس شود، دیگران با این فضا آشنا می‌شوند و تنها بخشی از تلاش‌های حوزه در معرض دید قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ما توانایی معرفی همه تلاش‌ها، توانمندی‌ها و فعالیت‌های حوزه را نداریم، خاطرنشان کرد: تا جایی که امکانات به ما اجازه بدهد، آثار و تولیدات حوزه را معرفی خواهیم کرد و آنها را در معرض دید دیگران قرار می‌دهیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر شناسایی نقاط قوت و ضعف امور و آسیب‌شناسی آنها یادآور شد: اگر در عرصه فعالیت‌های پژوهشی به نقاط قوت کار بیفزاییم و آسیب‌ها را به موقع شناسایی کنیم، می‌توانیم علاوه بر نیازهای حوزه، نیازهای نظام و جامعه بین‌الملل را برآورده کنیم.

وی با بیان اینکه همایش کتاب سال حوزه سال به سال بهتر برگزار می‌شود و با استقبال خوبی روبه‌رو است، گفت: کارهایی از قبیل برگزاری همایش کتاب سال حوزه، مایه آبرو برای حوزه است.

حجت‌الاسلام مهدی حقی، مسئول دبیرخانه کتاب سال حوزه نیز در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: در چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه، 950 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 200 اثر به مرحله داوری راه پیدا کرد از این تعداد 11 اثر برگزیده و 14 اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

دبیر پانزدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه افزود: فراخوان همایش پانزدهم از اسفندماه آغاز شده و تاکنون بیش از 200 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی بیان داشت: مهلت ارسال آثار تا پایان خردادماه 1392 است و پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه نیمه دوم دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول