اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان تأکید کرد

ایستگاه‌های مطالعاتی سازوکار کلیدی افزایش کتابخوانی

فرماندار تویسرکان گفت: نهادهای تویسرکان با نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان تعامل داشته باشند تا ایستگاه مطالعاتی ایجاد شود.

ایستگاه‌های مطالعاتی سازوکار کلیدی افزایش کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسینعلی شرکائی ظهر امروز در جمع اعضای کتابخانه‌های عمومی تویسرکان با اشاره به اینکه در شهرستان تویسرکان ظرفیت پنج باب کتابخانه وجود دارد، اظهار داشت: کتابخانه‌ها موجود در شهرستان از 46 هزار و 184 عنوان کتاب و 55 هزار و 849 نسخه کتاب برخوردار هستند.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های تویسرکان 3 هزار و 619 نفر است که  تویسرکان در این زمینه بین 9 شهرستان در استان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر این نکته که این جایگاه زیبنده شهرستان نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه تویسرکان نخستین شهر در استان است که دارای کتابخانه بوده که با وجود فرهیختگان فرهنگ و ادب و تألیفات بسیار ارزشمند از صاحبان علم و اندیشه این موضوع برای شهرستان زیاد خوشحال‌کننده نیست.

وی ترویج فرهنگ مطالعه با به‌کارگیری شیوه‌های اصولی را در سطح شهرستان یک امر مهم و لازم دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌های عامل همت خود را در راستای فراگیری مطالعه در بین اقشار مختلف مردم برای جلوگیری از هدررفت زمان و استفاده بهینه از فرصت‌ها به کار گیرند.

شرکائی افزود: کاربرسازی کوچکترین ‌ابزارها در راستای ایجاد بستر کتابخوانی در توسعه جامعه در حوزه‌های مختلف حائز اهمیت است که برای تحقق این مهم هم‌اندیشی و همکاری همه جانبه آحاد مردم و متولیان امر نقش‌آفرین است.

وی ایجاد ایستگاه‌های مطالعاتی در نهاد‌ها و مراکزی که بیشتر زمان افراد به انتظار می‌گذرد را راهکاری در ارتقای سرانه مطالعه دانست و تصریح کرد: اهتمام مراکزی نظیر بیمارستان و درمانگاه‌ها و دیگر ادارات شهرستان در تعامل با نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان به منظور ارتقا مطالعه مفید بر ایجاد ایستگاه مطالعاتی باشد.

فرماندار شهرستان تویسرکان آگاه ‌بودن را بزرگتر‌ین و مهمترین مؤلفه رشد و پیشرفت بشر برای بیداری دانست و افزود: عامل بسیاری از رخدادهای بزرگ در طول تاریخ آگاه نبودن و عدم بصیرت افراد بوده است پس می‌طلبد در راستای نهادینه کتابخوانی در بدنه جامعه با به کارگیری سیاست‌های تشویقی راهبردی و کارشناسانه اقدام و بستر‌های لازم را فراهم کنیم.

وی هدیه دادن کتاب را یکی از روش‌های خوب و اثرگذار در ترویج کتابخوانی عنوان و ابراز داشت: همه سعی کنیم در هدیه‌ دادن‌ها، کتاب را در اولویت قرار دهیم چراکه این امر هم سبب گسترش یک سنت خوب و هم زمینه‌ساز توسعه و اشاعه کتاب و کتابخوانی می‌شود.

شرکائی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده باید بنیان نهاده شود، اذعان کرد: ما در این عرصه مسیر طولانی ‌را در پیش رو داریم و هر قدر در زمینه کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم باز هم کم است.

با تخصیص اعتبار کتابخانه سید شهاب کلنگ‌زنی می‌شود

رئیس کتابخانه‌های عمومی تویسرکان نیز گفت: سال گذشته  از 28 مصوبه کتابخانه‌های عمومی 22 مورد عملیاتی و شش مصوبه در حال پیگیری است.

زری بیات با اشاره به رشد 34 درصدی جذب نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان در این حوزه رتبه ششم استان را دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد کتابخانه در روستای ولاشجرد را بررسی می‌کنیم، گفت: 500 متر مربع زمین در روستای سید شهاب با همکاری بخشداری مرکزی برای احداث کتابخانه در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص اعتبار در سال جاری کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه در سال جاری حق عضویت کتابخانه‌های عمومی تویسرکان افزایش نخواهد یافت، ابراز داشت: عضویت خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، جانبازان، بازنشسته‌ها و معلولان برای بهره‌مندی از کتابخانه‌های عمومی رایگان است.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول