اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

89 درصد کتابخانه‌های قزوین به صورت قفسه باز اداره می‌شوند

سرپرست اداره کل کتابخانه‌‌های عمومی استان قزوین گفت: 89 درصد کتابخانه‌های این استان به صورت قفسه باز اداره می‌شوند و تنها 11 درصد آن‌ها به صورت قفسه بسته هستند.

89 درصد کتابخانه‌های قزوین به صورت قفسه باز اداره می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مولایی در بازدید از کتابخانه‌های استان اظهار داشت: با اجرای طرح قفسه باز در کتابخانه‌های استان قزوین، در حال حاضر از بین 27 کتابخانه استان، 24 باب آن به صورت قفسه باز اداره می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اطلاع‌رسانی هرچه بهتر در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی چهار کتابخانه عمومی صاحب الزمان(عج) بویین زهرا، آیت‌الله مدنی دانسفهان، پیامبر اعظم(ص) آوج و یادگار امام محمدیه در راستای اطلاع‌رسانی هرچه بهتر برای توسعه امر کتابخوانی در استان بوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد: در زمینه انعکاس اخبار در رسانه‌های گروهی اعم از مکتوب و مجازی نیز شاهد رشد چشمگیری نسبت به گذشته بوده‌ایم.

مولایی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در توسعه امر کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: با توجه به اینکه رسانه‌ها نقشی تأثیرگذار در حوزه فرهنگ دارند، توجه به تولید اخبار در زمینه‌های فرهنگی و انعکاس آن از طریق رسانه‌ها ضرورتی است تا از این طریق شتاب بیشتری به توسعه این بخش دهیم.

وی با اشاره به افزایش کتابخانه‌های مشارکتی در استان قزوین اعلام کرد: در سه ماهه زمستان سال گذشته کتابخانه‌های مشارکتی استان به 24 باب افزایش پیدا کرد که حکایت از اقدامات مثبت اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این زمینه دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌‌های عمومی استان قزوین گفت: باید تمام ظرفیت‌ها را در استان به کار گیریم تا با اقداماتی ماندگار، زمینه شکوفایی هرچه بیشتر استان قزوین را در بخش کتاب و کتابخوانی فراهم آوریم.

انتهای پیام/77003/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول