اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

حرکت‌های جهادی بسترساز حماسه اقتصادی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: حرکت‌های جهادی بستر بسیار مناسبی برای ایجاد گفتمان حماسه اقتصادی است.

حرکت‌های جهادی بسترساز حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار مجید خراسانی در همایش شکوه هجرت که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این همایش نخستین نشست جهادگران در سال 92 است.

وی افزود: بهترین و برجسته‌ترین ساختاری که می‌تواند حماسه اقتصادی را هم مطالبه‌گری کرده و هم رصد و مدیریت کند، حرکت‌های جهادی است زیرا تشکیل و فلسفه وجودی حرکت‌های جهادی یک اقدام انقلابی و جنس آن نیز حماسی است.

این مسئول اضافه کرد: اگر کشوری بخواهد حوزه‌های مختلف خود را تأمین کند باید در ابتدای امر ساختار انقلابی ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: این جزیره‌های پربرکت که امروز به شبکه‌های حرکت‌های جهادی در کشور تبدیل شده‌اند یکی از ساختارهای انقلابی و امیدوار کننده است که می‌توان برای گفتمان حماسی و حتی مدیریت حماسی به آن تکیه کرد.

خراسانی با اشاره به اینکه حماسه اقتصادی فقط با توجه ویژه به سه امر می‌تواند محقق شود، گفت: حماسه اقتصادی امکان ندارد صورت گیرد مگر اینکه اعتقاد به خداوند در آن به طور چشم‌گیر در صدر کار قرار گیرد، باید به آحاد مردم اعتماد کنیم و یک مدیریت انقلابی آن فضا را مطالبه‌گری، اجرا و رصد کند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد از دیدگاه مقام معظم رهبری پرهیز از قبیله‌گرایی است، قبیله‌گرایی فرهنگی به جا مانده از قبل از اسلام است که امروز نیز در برخی از نقاط دنیا وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: بهترین افرادی که می‌توانند هم‌اندیشی کنند و مصداق‌ها را انتخاب کنند، دانشجویان گروه‌های جهادی هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: هدف‌گذاری حماسه اقتصادی باید کاملاً شفاف باشد و نمی‌توان در پراکندگی فکری به یک کار حماسی دست یافت و کاری که در این حوزه انجام می‌شود نیز باید الگویی و با کیفیت باشد.

خراسانی ادامه داد: سعی کنید حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در نشست‌های رسم هجرت، کارگاه‌ها و نشست‌های این چنینی مصداق‌های حماسه اقتصادی که به وسیله حرکت‌های جهادی می‌تواند محقق شود، را معرفی کنید.

وی اضافه کرد: سایت جهادگر می‌تواند عقبه‌ای برای جمع‌آوری این مصداق‌ها باشد البته استان‌ها می‌توانند جمع‌بندی داشته باشند و نتایج جمع‌بندی را به مرکز حرکت‌های جهادی کشور ارسال کنند.

این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: رهبر معظم انقلاب صرفه‌جویی را یکی از مصداق‌ها ذکر کردند بنابر این از همین مصداق می‌توانیم برای برکت کار جهادی استفاده کنیم و آن را آغاز انتخاب مصداق‌ها قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، حرکت‌های جهادی می‌تواند بهترین بستر شروع حماسه اقتصادی در گفتمان‌سازی، نظارت، رصد این مسیر حماسی، مطالبه‌گری و در مدیریت بخشی از این حماسه در کشور باشد.

وی اضافه کرد: فضای مطالبه‌گری باید احیا شود، به عنوان نمونه در جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی؛ البته این مطالبه‌گری باید به گونه‌ای باشد که همه احساس کنند جوانان بیدار و هوشیار هستند و بسیاری از امور را رصد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند هر کسی هر کاری که خواست انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: سال گذشته در بسیج سازندگی پس از یک سال مطالعه و با استفاده از تجربه چند ساله فقط برای الگوسازی 10 عرصه را انتخاب کردیم و بنا داریم این عرصه‌های انتخاب شده را الگوسازی کنیم.

به گفته خراسانی این 10 طرح با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ شد.

وی عنوان کرد: امیدواریم شروع حرکت جهادی در تابستان امسال با حالت حماسی همراه باشد و فضایی مانند فضای دوران دفاع مقدس ایجاد شود.

این مسئول گفت: نخستین میزبانی که افتخار پیدا کرد برنامه بدرقه گروه‌های جهادی محلات را در سطح کشور با سبک و سیاق دوران دفاع مقدس اجرا کند، استان قزوین بود که در سال گذشته اجرایی شد و در تاریخ ثبت شده است.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول