اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی:

حماسه سیاسی مقدمه فکری حماسه اقتصادی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی حماسه سیاسی را مقدمه فکری حماسه اقتصادی عنوان کرد و گفت: مردم در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی نقش موثری دارند.

حماسه سیاسی مقدمه فکری حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابوالقاسم نصراللهی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید استان مرکزی اظهار داشت: خودکفایی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی از نمونه‌های تحقق حماسه سیاسی در کشور است که با تلاش و همت ملت ایران محقق شده است.

وی گفت: حضور در انتخابات یک حماسه سیاسی بزرگ و مقدمه باز شدن راه و شکل‌گیری حماسه اقتصادی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تولید را اصلی‌ترین مسئله در حماسه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: افزایش تولیدات داخلی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و این مهم با نشر در افکار عمومی و اذهان مردم صورت خواهد گرفت.

وی بر لزوم توجه به ابعاد عملی حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی باید به تحقق عملی این شعار توجه شود و از انجام کارهای تشریفاتی و برگزاری همایش‌هایی با این عناوین که مغایر شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است، جلوگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ کتابخوانی امری مهم است بر لزوم افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و تصریح کرد: در دنیای امروز و با توجه به ورود و رشد تکنولوژی و رونق کتابخانه‌های مجازی و الکترونیکی، نباید این اتفاق بیفتد که کتابخانه و مطالعه کتاب‌های چاپی حذف شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این نشست با تشریح عملکرد نهاد کتابخانه‌های استان مرکزی در سال گذشته گفت: بودجه پیش‌بینی شده این نهاد در سال گذشته، چهار میلیارد و 763 میلیون تومان بوده است.

محمد حسین مطیعی با بیان اینکه برخی از شهرداری‌ها در سال گذشته نیم درصد اعتبارات فرهنگی خود را به این نهاد پرداخت نکرده‌اند، افزود: مجموع نیم ‌درصد اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها در مجموع یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که 600 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم برنامه‌های پیش‌بینی شده نهاد در سال 91 اجرا شده است اظهار داشت: راه‌اندازی بیش از 337 ایستگاه کتاب، یک کتابخانه سیار، ایجاد بخش مستقل کودک و نوجوان در 62 کتابخانه استان، دیجیتالی کردن نسخ خطی استان با همکاری آستان قدس رضوی، برگزاری هشت گردهمایی با حضور فعالان کتاب، تجهیز 31 کتابخانه به نرم‌افزار جدید کتابخانه‌ها، تجهیز 65 کتابخانه به اینترنت پر سرعت و اجرای طرح بلال در 25 کتابخانه از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات کتابخانه‌ای بیان کرد: در سال گذشته، 90 عنوان مسابقه کتابخوانی در استان برگزار شده که 229 هزار نفر در این مسابقات استانی و کشوری شرکت کرده و دو هزار و 645 نفر برگزیده شدند.

وی همچنین از تدوین سند توسعه مطالعه استان در نهاد کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: تدوین این سند در سال گذشته ده درصد پیشرفت داشته که امید است با مساعدت و ارائه پیشنهادات فرهنگی دستگاه‌ها تدوین این سند در سال جاری محقق شود.

مطیعی خاطر نشان ساخت: در سال گذشته انجمن کتابخانه‌های استان مرکزی با برگزاری 110 جلسه 609 مصوبه داشته که بخش اعظم آن اجرایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در سال جاری را توجه به راه‌اندازی بخش کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار، توسعه کتابخانه‌های مشارکتی، راه‌اندازی دو کتابخانه فوتبال و الغدیر اراک و تدوین سند توسعه مطالعه استان عنوان کرد.

وی اعتبارات نقدی و غیر نقدی پیش‌بینی شده این نهاد را در سال جاری سه میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان دو میلیارد و 300 میلیون منابع نقدی و یک میلیارد و 173 میلیون منابع غیر نقدی است.

وی از ایجاد سه ایستگاه مطالعه در راه‌آهن اراک، بیمارستان ولیعصر اراک(عج) و شعبه مرکزی بانک ملی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی نیز در این جلسه بر لزوم احداث کتابخانه تخصصی در زمینه زنان و خانواده تاکید کرد.

اشرف جواهری گفت: در راستای تحکیم خانواده و امنیت اجتماعی در سال گذشته مصوب شد کتابخانه تخصصی زنان و خانواده در استان احداث شود که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی استفاده و بهره‌مندی زنان از کتاب‌های این حوزه را در تحکیم خانواده موثر عنوان کرد.

در این جلسه کلیات برنامه‌های سال جاری نهاد کتابخانه‌های استان مرکزی تصویب و مقرر شد روند احداث کتابخانه مرکزی استان پیگیری شود.

انتهای پیام/87002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول