اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

توجه به ایده‌های نخبگان راهکار تحقق حماسه اقتصادی است

رئیس دانشگاه مازندران گفت: نظرات و ایده‌های نخبگان کشور در بخش‌های مختلف تولیدی را یکی از عوامل تحقق حماسه اقتصادی است

توجه به ایده‌های نخبگان راهکار تحقق حماسه اقتصادی است

 احمد احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر درباره راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی اظهار داشت: حماسه سیاسی و اقتصادی، دو بال پرواز نظام اسلامی هستند و حماسه سیاسی نیازمند بستر سازی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت، افزود: ترویج تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک موضوع بلند مدت است و در یک‌سال به انجام نمی‌رسد.

 رئیس دانشگاه مازندران در ادامه به تاکید قرآن کریم در آیات متعدد درباره استقلال اقتصادی مسلمانان اشاره کرد و گفت: در سوره‌های مختلف از جمله آل‌عمران، مائده و نساء بر لزوم استقلال اقتصادی مسلمانان تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون وابستگی سیاسی که در بسیاری از کشورهای به ظاهر مسلمان مشاهده می‌شود، نتیجه مستقیم وابستگی اقتصادی آن‌ها به ابر قدرت‌ها است،خاطر نشان کرد: از این رو برای حفظ اعتبار و حیثیت اسلامی، دولت‌های اسلامی موظف هستند از هرگونه علمی که راه نفوذ کفار را برای تسلط بر مسلمین می‌گشاید، خودداری کنند.

رئیس بزرگترین دانشگاه دولتی مازندران گفت: اعمال سیاست اقتصادی خودکفا و همیاری عموم اقشار در قطع وابستگی و بستن راه‌های نفوذی آنان، از مهم‌ترین مسئولیت‌های ملت اسلامی است.

احمدپور اظهار داشت: در شرایط فعلی رشد نرخ ارز باعث می‌شود که تولید کننده به تولید داخلی توجه کند اما باید سایر سیاست‌های مکمل مانند تعرفه ها، زمان برداشت و عرضه کالا، میزان واردات، قیمت و کیفیت کالاهای داخلی و خارجی ... نیز درست شود تا قدرت رقابتی تولید کننده داخلی افزایش یابد.

رئیس دانشگاه مازندران توجه به نظرات و ایده‌های نخبگان کشور در بخش‌های مختلف تولیدی را یکی از عوامل مهم موفقیت و بستر ساز توسعه دانست و ادامه داد: واقعیت اقتصادی کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که موفقیت چشمگیر اقتصادی آنها براساس توجه به نیروی انسانی نخبه است .

وی افزود: یکی از بسترهای مناسب برای شکل‌گیری حماسه سیاسی، عرصه انتخابات است و مشارکت همراه با آگاهی سیاسی می‌تواند نشان دهنده مشروعیت و کارآمدی نظام باشد.

احمدپور خاطرنشان کرد: خیلی از حرکت‌های غربی در زمان انتخابات در ایران سعی دارند تا با متشنج کردن فضای روانی جامعه، از سطح مشارکت جامعه بکاهند و نظام را با آنومی‌های سیاسی رو در رو سازند.

رئیس بزرگترین مرکز آموزش عالی دولتی استان مازندران در پایان خاطر نشان کرد: بررسی تاریخ ملت‌های مختلف از جمله ژاپن، چین و بسیاری از کشورهای دیگر نشان می‌دهد که این کشورها زمانی به رشد و توسعه نائل آمدند که قصد داشتند از وابستگی به آمریکا دوری گزینند و خود، راه خود را بپیمایند.

 انتهای پیام/860205/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول