اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

کارگران در تحقق حماسه اقتصادی بیشترین نقش را دارند

امام جمعه شهرستان نمین گفت: کارگران در تحقق حماسه اقتصادی بیشترین نقش را می‌توانند در جامعه ایفا کنند.

کارگران در تحقق حماسه اقتصادی بیشترین نقش را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نمین اظهار داشت: اگر امروز از بانوی بزرگ اسلام به فخر و شرف و بزرگی یاد می‌شود به خاطر تربیت فرزندانی همچون امام حسین، امام حسن و حضرت زینب(س) است که از دامن فرهیختگی حضرت زهرا تربیتی شایسته یافته‌اند.

وی به دیدگاه متفاوت اسلام با غرب در خصوص منزلت زن اشاره کرد و بیان داشت: فضیلتی که اسلام به زن قایل شده است فضیلت برگرفته از فطرت و حقیقت هستی اوست در حالی که در نظام غرب با شخصیت کاذبی که به زن داده‌اند او را به شکل کالا و ابزار تبلیغاتی مورد عرضه و توجه قرار دادند.

امام جمعه نمین با بیان اینکه در این عرصه باید به شاخص‌های دینداری و کرامت زن مسلمان توجه شود اضافه کرد: دیدگاه غرب نسبت به زن دیدگاه مادی همراه با نگاه شهوانی است که سبب می‌شود انسانیت انسان تا عمق بداخلاقی‌ها سقوط کند.

رحیمی فرا رسیدن روز کارگر را نیز گرامی داشت و یادآور شد: کارگران در تحقق حماسه اقتصادی بیشترین نقش را می‌توانند در جامعه ایفا کنند.

وی افزود: پرهیز از خرید و استفاده از وسایل و لوازم تولیدی خارج کشور و جایگزین کردن خرید و بهره‌گیری از اقلام و کالاهای تولید داخل بهترین راه حمایت از کارگران توسط مردم است.

رحیمی فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرای مرضیه (س) و روز مادر و روز زن را گرامی داشت و از حضرت زهرا (س) به عنوان مظهر قدرت الهی و کوثر نجات‌بخش یاد کرد.

امام جمعه نمین همچنین یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت و از خدمات شایسته آن بزرگوار به دین مبین اسلام در قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای نمازگزاران سخن گفت.

وی با بیان اینکه از تمام معلمان درباره چگونگی تربیت نسلی که به دستشان سپرده شده در آخرت سوال خواهد شد از آنها خواست با اسوه قرار دادن شیوه زندگی و کاری استاد مطهری نسلی نیکو، شایسته مومن و متخصص برای آینده کشور تربیت کنند.

انتهای پیام/62003/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول