اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش قزوین خبر داد

شرکت دانش‌آموزان قزوینی در المپیاد نانوی کشور

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانش‌آموزان قزوینی برای نخستین بار در المپیاد نانو کشور در روز جمعه 30 فروردین ماه شرکت می‌کنند.

شرکت دانش‌آموزان قزوینی در المپیاد نانوی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید پای‌نبرد در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: دانش‌آموزان قزوینی برای نخستین بار در المپیاد نانو کشور در روز جمعه 30 فروردین ماه شرکت و با رقیبانشان رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشور در مسیر توسعه علم نانو حرکت می‌کند، ابراز داشت: را‌ه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه نانو در قزوین برای دانش‌آموزان می‌تواند محیط مناسبی برای آنان در پیشرفت این علم به وجود آورد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه دانش‌آموزان قزوینی علاقه مضاعفی به علم نانو دارند، اذعان داشت: با راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه نانو آنان می‌توانند در این مکان فعالیت‌های علمی مورد نیازشان را انجام دهند بر این اساس باید اقدامات لازم برای تأسیس این آزمایشگاه انجام گیرد.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین پیشرفت خوبی در علم نانو داشته است به طوری که جزو استان‌های برتر در کشور بوده است که این مطلب ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه نانو را در این استان دو چندان می‌کند.

پای‌نبرد با بیان اینکه نمایشگاه علوم و فناوری نانو به مدت سه روز در قزوین راه‌اندازی شده است، ‌اظهار داشت: بیش از سه هزار دانش‌آموز قزوینی از این نمایشگاه بازدید کردند و همچنین این دانش‌آموزان با پرداخت شش هزار تومان در المپیاد کشوری نانو شرکت کردند که این بیانگر حضور و علاقه چشم‌گیر آنان به این علم بوده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه نمایشگاه علوم و فناوری نانو با هدف آشنایی دانش‌آموزان به این علم افتتاح شده بود، متذکر شد: دانش‌آموزان قزوینی با بازدید از نمایشگاه فوق بیشتر با دستاوردهای این علم آشنا شدند.

وی عنوان کرد: در حاشیه نمایشگاه علوم و فناوری نانو کلاس‌های تئوری برای آماده‌‌سازی دانش‌آموزان متوسطه در المپیک نانو برگزار شد که 466 نفر از آنان برای نخستین بار در این المپیاد ثبت‌نام کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه باشگاه نانو وابسته به دفتر ریاست‌جمهوری است، اظهار داشت: این باشگاه به استان‌هایی که نمایشگاه‌های مختلف نانو برگزار کند و همچنین تعداد شرکت‌کنندگان دانش‌آموز در المپیاد کشوری نانو 400 نفر باشد اعتباراتی برای تجهیز آزمایشگاه نانو به آن‌ها می‌دهد که خوشبختانه استان قزوین این شرایط را داراست.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه نهاد ریاست‌جمهوری، این استان را جزو نهمین استان تجهیز آزمایشگاه نانو دانسته است، اذعان داشت: قرار بود بعد از خراسان رضوی و شمالی، اصفهان، تهران و سمنان به آزمایشگاه نانو قزوین تجهیز شود که اکنون آزمایشگاه این استان در مرحله تجهیزسازی است.

وی با بیان اینکه باید آزمایشگاه نانو در قزوین راه‌اندازی شود، ابراز داشت: این آزمایشگاه با اعتبار 100 میلیون تومان افتتاح می‌شود که یک سوم این اعتبار توسط باشگاه نانو تأمین شده و دو سوم آن نیز باید توسط کمک دستگاه‌های اجرایی مانند استانداری تخصیص یابد تا این آزمایشگاه راه‌اندازی شود.

این مسئول اضافه کرد: آزمایشگاه نانو در استان‌هایی مانند همدان و اصفهان توسط حمایت‌های مالی استانداران، شورای شهر اسلامی و بخشداران تجهیز شده که ما نیز از استانداری قزوین خواستار این مساعدت هستیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: استاندار قزوین برای راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در قزوین مساعدت‌های مطلوب را وعده دادند.

انتهای پیام/77009/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول