اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

خوزستان رتبه نخست استعداهای قرآن دانش‌آموزی را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: استان خوزستان در سطح کشور از نظر داشتن استعدادهای قرآنی و نخبه دارای رتبه نخست است.

خوزستان رتبه نخست استعداهای قرآن دانش‌آموزی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان فلاحی در دهمین جشنواره نخبگان قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان خوزستان که ظهر امروز در تالار اجتماعات شرکت ملی حفاری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دهمین جشنواره قرآن، نماز و عترت که به نام بهنام محمدی یکی از شهدای دانش‌آموز است، از افتخارات خوزستان است که برگزاری آن نصیب ما شده است.

وی با اشاره به اینکه در پرتو قرآن می‌توانیم به یک زندگی مطلوب دست پیدا کنیم، اذعان داشت: قرآن یعنی مسیر روشن، صحیح و درست برای زندگی که در صورت عمل کردن به آن می‌توانیم به راه راست هدایت شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه قرآن سرچشمه علوم است، عنوان کرد: قرآن نصیحت‌دهنده، خیرخواه، بهترین راهنما، گوینده و راستگو، محکم‌ترین و مطمئن‌ترین پناهگاه و دستاویز انسان‌ها و شفادهنده است.

وی خاطرنشان‌ کرد: این مکان صحنه حضور 400 نفر از نخبگان قرآنی دانش‌آموز است که در حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

فلاحی با اشاره به اینکه قریب به 900 هزار دانش‌آموز در خوزستان هستند، بیان داشت: بیش از 700 هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس روزانه تحصیل می‌کنند و 170 هزار نفر هم دانش‌آموزانی هستند که در مدارس بزرگسالان و استثنایی حضور دارند.

وی ادامه داد: آغاز این جشنواره در مدارس با 470 هزار داوطلب بود و این نشان‌دهنده آن است که  بیش از 60 درصد دانش‌آموزان خوزستانی وارد رقابت در جشنواره قرآن شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه ‌کرد: نتیجه رقابت دانش‌آموزان خوزستانی، 400 نخبه قرآنی است که امروز در مرحله استانی در دو بخش خواهران و برادران به رقابت می‌پردازند و در نتیجه آن، 95 نفر راهی مسابقات کشوری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مربیان قرآن خوزستانی در سطح کشور بی‌نظیر هستند، گفت: خوزستان در سطح کشور از نظر دارا بودن نخبه‌های قرآنی دانش‌آموزی دارای رتبه اول است و استان‌های خراسان رضوی و قم دوم و سوم هستند و استان تهران رتبه شانزدهم را دارد.

فلاحی در پایان با بیان اینکه فرهنگ قرآن و عترت در بین دانش‌آموزان و مربیان خوزستانی در حال توسعه است، تصریح کرد: 87 مدرسه قرآنی برنامه‌دار در سطح خوزستان وجود دارد و 2 هزار و 500 نفر از مربیان قرآن در سال گذشته آموزش دیدند تا فرهنگ قرآن را رواج دهند.

انتهای پیام/72011/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول