اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران:

مرحله دوم المپیاد علمی دانش‌آموزی 10 اردیبهشت برگزار می‌شود

رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران با اعلام اینکه 8 هزار و 894 مازندرانی در المپیاد علمی شرکت داشتند، گفت: مرحله دوم المپیاد علمی دانش‌اموزی 10 اردیبهشت برگزار می‌شود.

مرحله دوم المپیاد علمی دانش‌آموزی 10 اردیبهشت برگزار می‌شود

اکبر عالمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: المپیادهای علمی یکی از بزرگترین میادین جدی برای رقابت دانش‌آموزان است که مرحله نخست آن در سال تحصیلی جدید بین دانش‌آموزان به پایان رسید.

وی با اعلام اینکه امسال 8 هزار و 894 دانش‌آموز مازندرانی در المپیاد علمی شرکت کردند، افزود: پس از پایان مرحله نخست و اعلام نتایج آن 455 نفر به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند.

عالمی با بیان اینکه در کل کشور حدود 9 هزار دانش‌‌آموز در مرحله دوم المپیاد علمی با هم رقابت دارند، تصریح کرد: در پایان این رقابت‌ها 280 نفر به عنوان تیم ملی دانش‌آموزی ایران به اردوی آماده‌سازی جهت معرفی نفرات برتر به مسابقات برون‌مرزی می‌روند.

به گفته رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران، این المپیاد در هفت رشته درسی ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، نجوم، ادبیات و کامپیوتر دنبال می‌شود که به طور میانگین در هر رشته 40 نفر پذیرفته خواهند شد.

وی در مورد زمان برگزاری مرحله دوم این مسابقات گفت: مرحله دوم المپیاد علمی دانش‌آموزی 10 اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان برتر در سه مرحله از المپیاد با هم به رقابت می‌پردازند تا در نهایت ترکیب نهایی تیم ملی دانش‌آموزی ایران اسلامی مشخص شود.

عالمی در پایان تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از دانش‌آموزان المپیادی مازندران در مرکز استعدادهای درخشان شهرستان آمل مشغول گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی هستند که در روزهای گذشته با حضور امیری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از روند آموزش این دانش‌آموزان بازدید داشتیم.

انتهای پیام/86012/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول