اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 فروردین و همزمان با سراسر کشور

چهارمین المپیاد نانو در گچساران برگزار می‌شود

مدیر پژوهش‌سرای آموزش و پرورش گچساران گفت: چهارمین دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، 30 فروردین همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

چهارمین المپیاد نانو در گچساران برگزار می‌شود

سید عبدالعظیم حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: امروزه علم و فناوری در بسیاری از زمینه‌ها به مرز نهایی خود نزدیک شده و در برخی موارد نیز جوابگوی نیازهای روزافزون بشر نیست.

وی با تشریح فعالیت‌های پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آموزش و پرورش گچساران بیان داشت: فعالیت‌های این پژوهش‌سرا در دو بخش علمی آزمایشگاهی و نظری پژوهشی تعریف شده است.

مدیر پژوهش‌سرای آموزش و پرورش گچساران فعالیت در زمینه علم نانو را از فعالیت‌های مهم و گسترده این پژوهش‌سرا عنوان کرد.

حسینی ابراز داشت: فناوری نانو یا نانو تکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری بوده که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد.

این مسئول در گچساران تصریح کرد: نانوتکنولوژی قابلیت‌های نهفته خود را یکی پس از دیگری به بشر عرضه نموده و به یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین زمینه‌های تحقیقاتی بشر در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

حسینی هدف از نانو را تولید مواد، ابزار و سیستم‌هایی با ویژگی‌های بنیادی و عملکردهای جدید عنوان کرد و نانو فناوری را یک دانش میان‌ رشته‌ای دانست.

وی یادآور شد: علم نانو به رشته‌هایی چون پزشکی، دامپزشکی، زیست‌شناسی، فیزیک کاربردی، مهندسی مواد، ابزارهای نیم‌رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود.

مدیر پژوهش‌سرای آموزش و پرورش گچساران با اشاره به برگزاری چهارمین المپیاد نانو ابراز داشت: آزمون کتبی مرحله اول این المپیاد به صورت چهار گزینه‌ای برگزار می‌شود.

حضور 163 دانش‌آموز از گچساران و باشت در چهارمین المپیاد نانو

حسینی یادآور شد: به منظور آمادگی هر چه بیشتر دانش‌آموزان برای شرکت در این المپیاد، دوره آموزشی دو روزه نانو با هدف ارائه و بازگویی اصول عملی و نظری علم نانو با حضور اساتید مجرب در گچساران برگزار شد.

وی افزود: در این کلاس آموزشی افزون بر 163 دانش‌آموز از شهرستان‌های گچساران و باشت حضور داشتند.

حسینی زمان برگزاری چهارمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو را 30 فروردین اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان متقاضی شرکت در این آزمون از طریق مدارس محل تحصیل خود، ثبت‌نام شده‌اند.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گچساران تصریح کرد: با توجه به اینکه این آزمون بیشتر جنبه درک مطلب و مفاهیم علوم و فناوری نانو را دارد، مطالعه عمیق مباحث اتمی و مولکولی کتاب‌های درسی فیزیک، شیمی و مطالب درون‌سلولی زیست‌شناسی در کنار کتب منتشره توسط باشگاه و مقاله‌های سایت باشگاه برای کسب آمادگی لازم برای شرکت در این آزمون لازم است.

به گزارش فارس و بنابر اعلام باشگاه نانو، چهارمین دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در روز جمعه 30 فروردین‌ ماه به صورت همزمان و کشوری در تمام حوزه‌ها برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/82001/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول