اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد

راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در قزوین

استاندار قزوین گفت: با تخصیص اعتبار مورد نیاز آزمایشگاه نانو در استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در جلسه شورای اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی آزمایشگاه نانو با همکاری استانداری و آموزش و پرورش در شهرستان قزوین تأمین می‌شود و مسئولان مربوطه باید برای بهره‌برداری از این آزمایشگاه در زمان کوتاه‌تری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه نانو در شهر قزوین راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه دانش‌آموزان قزوینی باید از امکانات و تجهیزات آن برای پیشرفت در علم نانو استفاده بهینه کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: بعد از احداث آزمایشگاه نانو در شهرستان قزوین به دلیل توزیع شرایط علم‌آموزی در استان این آزمایشگاه در شهرستان‌های دیگر استان نیز راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: یک سوم اعتبار راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در قزوین توسط باشگاه نانو تخصیص یافته و باقی‌مانده این اعتبار نیز با همکاری استانداری و آموزش و پرورش تأمین می‌شود.

عجم با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت‌های خوبی در علم نانو دارد، خاطرنشان کرد: از چهار طرح نانو که در کشور به بهره‌برداری رسیده یکی مربوط به علم صنعت قزوین بود که این امر بیانگر موفقیت‌های این استان است.

استاندار قزوین یادآور شد: استان قزوین به سرعت به سمت علم نانو حرکت می‌کند و در این راستا به موفقیت‌های خوبی رسیده است.

*مدرسه‌سازی با توجه به تراکم جمعیتی

وی از زحمات و کمک خیران قزوینی در مدرسه‌سازی استان قزوین تقدیر و تشکر کرد و گفت: این مدرسه‌‌ها باید طبق تراکم جمعیتی در استان احداث شود تا بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

این مسئول با بیان اینکه باید از احداث مدارسی که در آن مکان جمعیت مناسبی وجود ندارد پرهیز کرد، ادامه داد: این مدرسه‌سازی باید با در نظر گرفتن تراکم جمعیتی در شهر قزوین صورت گیرد.

استاندار قزوین ادامه داد: شهردار قزوین و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین برای توسعه فضاهای آموزشی تاکنون مساعدت‌های خوبی کردند که از زحمات آنان تشکر می‌کنیم.

*تشکیل کمیته شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در قزوین

عجم با اشاره به اینکه هزار و 50 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین وجود دارد، افزود: از این آمار 404 نفر شناسایی شده‌اند.

استاندار قزوین با بیان اینکه از هزار و 50 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین بیشتر آنان امکان تحصیل را به دلایل مختلف از جمله بیماری نداشتند، اضافه کرد: تاکنون 646 نفر از آنان شناسایی نشده‌اند که از این آمار نیز ممکن است تعداد بیشتر آنها به دلایل مختلف امکان تحصیل نداشته باشند.

وی تصریح کرد: باید برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده و ترک از تحصیل در استان قزوین کمیته‌ای تشکیل شود تا به صورت مستمر وضعیت این دانش‌آموزان را بررسی کند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول