محمدعلی امیری ظهر امروز در بازید از روند آموزشی کلاسهای آمادگی المپیاد علمی مازندران که در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی آمل در حال برگزاری است، در گفتوگو با خبرنگار فارس در این شهرستان بیان داشت: المپیادهای علمی، کنکور و جشنوارههای علمی و عملی میتواند یکی از بهترین بسترها برای بروز استعدادها در دانشآموزان مستعد و ساعی باشد.
وی با اعلام اینکه در مرحله نخست المپیاد علمی دانشآموزی در مازندران هشت هزار و 894 نفر شرکت داشتند، گفت: از این بین 455 دانشآموز به مرحله دوم این مسابقات علمی راه پیدا کردند.
امیری با تاکید اینکه مازندران با توجه به نسبت جمعیت دانشآموزی در سطح کشور رتبه نخست را در مرحله اول المپیاد علمی در بین دیگر استانها از ان خود کرد، اذعان داشت: برنامهریزیهای لازم را برای ایجاد ارتقای کمی و کیفی در بین دانشآموزان ایجاد کردیم تا بتوانیم در مرحله دوم نیز به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم.
وی با اعلام اینکه استاد دانشآموزان المپیادی افرادی هستند که سالهای گذشته در المپیادهای جهانی و ملی رتبههای برتر را از آن خود کرده بودند، تصریح کرد: نحوه آموزش مطلوب در فراگیری آموزش بسیار مفید و موثر است که در این دورهها تلاش داریم تا از برترینهای کشور که صاحب مدال جهانی در مسابقات و المپیادهای علمی هستند به عنوان استاد استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهداف گسترده کلاسهای آمادگی المپیادهای علمی در استان را افزایش رقابت علمی، ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و تشویق دانشآموزان دیگر به حضور در این میادین برشمرد.
وی در پایان عنوان کرد: تمام مدارس استان به ویژه مدارس غیردولتی باید برنامهریزی داشته باشند تا دانشآموزان برترشان در این مسابقات با کیفیت و سطح بالا شرکت کنند.
انتهای پیام/86012/ت30/ض1002