اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن آموزش و پرورش فارس:

مرحله استانی مسابقات قرآنی دانش‌آموزان برگزار می‌شود

رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن نماز و عترت آموزش و پرورش فارس از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان پسر این استان با حضور 2 هزار و 500 دانش‌آموز از عصر امروز خبر داد.

مرحله استانی مسابقات قرآنی دانش‌آموزان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل اداره روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حسین‌علی معزی با اشاره به این‌که این مسابقات در دو مقطع راهنمایی و دبیرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: شهرستان‌های سده، لامرد، قائمیه و ششده در روزهای 28 و 29 فروردین‌ ماه جاری میزبان این مسابقات هستند.

وی به رشته‌های این مسابقات اشاره و بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، احکام، و انشای نماز برگزار می‌شود که در رشته حفظ مقدار محفوظات بر اساس پایه تحصیلی متفاوت است.

رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس با تصریح اینکه این سی و چهارمین دوره این مسابقات در این استان است،‌ ابراز داشت: در مرحله استانی، در هر رشته‌ یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در رشته‌های قرآن و نهج‌البلاغه 35 دانش‌آموز پسر و در رشته‌های اذان و انشای نماز و احکام 18 دانش‌آموز پسر به مرحله کشوری این مسابقات که در تیر ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

معزی در ادامه سخنان خود به بخشی از برنامه‌های مرحله استانی مسابقات اشاره و اضافه کرد: این مسابقات در دو روز برگزار می‌شود که در تمام آن‌ها مراسم افتتاحیه و استقبال از کاروان قرآنی نیز صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اهداف برگزاری مسابقات قرآن و معارف آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه انس دانش‌آموزان با قرآن، درونی کردن ارزش‌های اسلامی در درون دانش‌آموزان، آشنا شدن آنها با معارف اهل بیت (ع)، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با نماز و پرورش مؤذنان و به طور کل تربیت قرآنی دانش‌آموزان از اهداف مهم برگزاری این مسابقات است.

به گزارش فارس، پیش از این نیز مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان دختر این استان در روزهای  21 و 22 فروردین ماه جاری در چهار شهر نی‌ریز، رستم، شیراز و مشهد مرغاب برگزار شد که 47 دانش‌آموز دختر به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام/2448/ط20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول