اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سند فناوری نانو در مازندران:

اعتبار 10 میلیاردی سند توسعه نانوی مازندران اختصاص نیافت

مسئول سند توسعه فناوری نانو مازندران گفت: برای اجرای سند توسعه نانو در مازندران 10 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد، اما این اعتبار هرگز به این بخش تعلق نگرفت.

اعتبار 10 میلیاردی سند توسعه نانوی مازندران اختصاص نیافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن جهانشاهی بعدازظهر امروز در کارگروه تخصصی پژوهشی، فناوری و تحول اداری در استانداری مازندران اظهار داشت: سند توسعه فناوری‌ نانو یک سند 10 ساله است و از سال 85 آغاز و سال 94 به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مازندران تنها استانی است که سند توسعه فناوری نانو را تدوین کرده است، تصریح کرد: تدوین این سند سه سال طول می‌کشد.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: دفتر مستقل و دبیرخانه سند توسعه فناوری نانو، اجرا و  پیاده‌سازی آن از سال گذشته در زیرمجموعه آموزش و پژوهش استانداری تشکیل شده است.

مسئول سند توسعه فناوری نانوی مازندران با بیان اینکه از نظر مالی برای اجرای سند 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، گفت: اما این اعتبار هرگز به این بخش تعلق نگرفته است.

جهانشاهی متذکر شد: اگر اعتبار تخصیص می‌یافت، بسیاری از زیرساخت‌های پژوهشی در استان محقق می‌شد.

وی عنوان کرد: ستاد توسعه فناوری نانو سال گذشته در مازندران شکل گرفته است و تنها ستاد با ساختار منسجم در سطح کشور است.

جهانشاهی یادآور شد: 10 اولویت موضوعی در استانداری مطرح شده و در نانو کشور مصوب شده است و در سال 92 در راستای تجاری‌سازی گام بر می‌داریم.

این مسئول تأکید کرد: از سفر سوم دولت تاکنون در حوزه فناوری نانو 2 میلیارد تومان طلب داریم.

وی، افزایش ماندگاری مرکبات و صیفی با استفاده از فناوری نانو، جلوگیری از پوسیدگی چوب، رفع معضلات زباله، پسماند و خاک، تولید محصول جدید در تصفیه آب، تولید فرآورده‌های سلولوزی، تولید محصولات جدید زیستی، تولید محصولات جدید عایق‌کاری در فناوری نانو و تولید محصولات جدید در خوردگی فلزات را از جمله 10 اولویت موضوعی سند توسعه نانو در مازندران براساس موقعیت جغرافیایی و ظرفیت استان برشمرد.

مسئول سند توسعه فناوری نانو در مازندران گفت: در سال گذشته از سه اولویت‌ موضوعی در مازندران در زمینه شیرابه‌های نانو و نانو فیلترها در بحث آب در مازندران رونمایی شد.

انتهای پیام/86016/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول