اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع):

سپاه نمی‌تواند در مسائل امنیتی بی‌تفاوت باشد / اشراف اطلاعاتی را افزایش می‌دهیم

فرمانده سپاه انصار‌الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سپاه نمی‌تواند در مسائل امنیتی بی‌تفاوت باشد، گفت: دشمن از جانب مسائل امنیتی وارد می‌شود و یکی از موضوعات مهم سپاه اشراف اطلاعاتی است.

سپاه نمی‌تواند در مسائل امنیتی بی‌تفاوت باشد / اشراف اطلاعاتی را افزایش می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یعقوب‌علی نظری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند در ارتباط با تعداد گردان‌های موجود در خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی در حال حاضر دارای 39 گردان مردمی است.

وی با بیان اینکه 10 گردان به نام گردان امام حسین(ع) هستند، ادامه داد: امسال گردان بیت‌المقدس را به 29 گردان رساندیم.

اشراف اطلاعاتی از موضوعات مهم سپاه است

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سپاه نمی‌تواند در مسائل امنیتی بی‌تفاوت باشد، اذعان داشت: دشمن از جانب مسائل امنیتی وارد می‌شود و یکی از موضوعات مهم سپاه، اشراف اطلاعاتی است.

نظری از قرار گرفتن خراسان جنوبی در نقطه مرزی خبر داد و یادآور شد: در این شرایط سپاه باید دارای اشراف اطلاعاتی باشد تا توسط دشمن غافلگیر نشود.

وی با بیان اینکه دفاع نرم در بورس تهدیدات دشمن قرار دارد، افزود: دفاع نرم دارای گستره متنوع شامل فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی است که نیاز به مدیریت در تمامی این عرصه‌ها وجود دارد.

امسال جامعه ما آبستن دو حماسه بزرگ است

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی داشتن انسجام و حداقل نظم را از ضروریات در بسیج دانست و تصریح کرد: بدون تمرین انضباط نمی‌توان به مقابله با دشمن پرداخت.

نظری با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوبی که در بسیج انجام شده، لغو امتیازات در بسیج بوده است، متذکر شد: در بسیج امتیازمحوری به خدمت‌محوری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امسال جامعه ما آبستن دو حماسه بزرگ است، اضافه کرد: مسئولان باید زمینه را برای ایجاد این حماسه‌ها توسط مردم فراهم کنند.

حماسه سیاسی نقطه عطف انتخابات است

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: حماسه سیاسی نقطه عطف انتخابات است، اما در تمام مراحل آن نیاز به وجود حماسه است.

نظری از تهدیدات معاندان داخلی و خارجی برای عدم برگزاری انتخابات خبر داد و تصریح کرد: دشمنان با ایجاد تاکتیک‌ها سبب ایجاد اغتشاش و متلاطم کردن اجتماع می‌شوند.

وی، ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی را دارای دو زمینه دانست و ادامه داد: دشمن با دست زدن به اغتشاشات اقتصادی سبب ایجاد اغتشاشات اجتماعی می‌شود.

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی یکی دیگر از دلایل ایجاد اغتشاشات را اختلافات مسئولان خواند و خاطر نشان کرد: حماسه ما قبل از انتخابات هوشیاری مردم و آگاه کردن آنها از تمام این توطئه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در نظام اسلامی و به ویژه در سپاه و بسیج مسئولیت‌ها نردبان نیست.

وی ادامه داد: مسئولیت در نظام اسلامی افتخاری است و ما باید از تمام فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم تا در پیشگاه خداوند،‌ شهدا و مردم شرمنده نباشیم.

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تمایز مسئولیت در نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها اذعان داشت: در نظام اسلامی مسئولیت به عنوان یک فرصت خدمت محسوب می‌شود.

نظری با بیان اینکه سپاه در قالب بسیج بسیاری از موضوعات را در جامعه بررسی می‌کند، تصریح کرد: اگر سپاه فعال نباشد، ارزش‌های اسلام مورد خدشه قرار می‌گیرد.

وی، وظیفه بسیج را سازماندهی مردم عنوان کرد و یادآور شد: هیچ موضوعی نیست که در ارتباط با تهدیدهای دشمن باشد و بسیج حق دخالت در آن را نداشته باشد.

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی، وظیفه سپاه را بسترسازی برای مردم دانست و افزود: ارتباط مردم با نظام ناگسستنی است و سپاه وظیفه ایجاد این رابطه را بر عهده دارد.

نظری اضافه کرد: تنوع کاری در جامعه وجود دارد، اما این تنوع در تشکیلات ما وجود ندارد.

وی متذکر شد: آنچه سبب می‌شود همه موضوعات با تنوع صورت بگیرد، انعطاف و ظرفیت در تشکیلات است.

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی مردم را گسترده عظیمی دانست که ظرفیت متنوعی دارند و گفت: امروز نباید از دفاع سخت و نظامی گسترده در ارتباط با مردم و زمینه‌سازی سپاه برای آنها غفلت کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج بیرجند نیز با اشاره به اینکه برای انجام فعالیت در بسیج نیاز به همدلی وجود دارد، ادامه داد: وقتی همدلی باشد، تمامی نیروها در صحنه حاضر می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدرضا توکلی با اشاره به اینکه فرمانده ناحیه بسیج بیرجند در تمامی کارها جلودار بود، تأکید کرد: زمانی که فرمانده در مسائل اقتصادی و معنوی پیشرو باشد، بقیه پشت سر او حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/69010/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول