اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسوه‌های بیدار ـ 16

نمایش «پاسداران حق» در مهدیشهر به روی صحنه رفت

خبرگزاری فارس: نمایش «پاسداران حق» به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی انصاری و با بازی 13 نفر از بازیگران زن و مرد از سپاه استان خراسان جنوبی در تالار نیستان مهدیشهر به روی صحنه رفت.

نمایش «پاسداران حق» در مهدیشهر به روی صحنه رفت

محمدعلی انصاری، نویسنده و کارگردان نمایش «پاسداران حق» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان در حاشیه برگزاری دومین جشنواره تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران اظهار داشت: موضوع این نمایش در خصوص رزمنده‌ای است که به جبهه می‌رود و دچار شک و دودلی می‌شود و قصد برگشت دارد اما تحت تأثیر حرف‌های فرمانده خود قرار می‌گیرد و در جبهه ماندگار می‌شود تا این‌که بعد از مدتی در جبهه فرمانده می‌شود و 20 سال بعد از جنگ یکی از سرداران سپاه می‌شود و در پایگاه‌های بسیج با بسیجیان همکاری می‌کند.

وی در خصوص این نمایش عنوان کرد: همانگونه که سپاه در تمام عرصه‌ها اقدامات خوبی داشته است، لازم است در راستای مقابله با اقدامات دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قدم‌هایی بردارد.

کارگردان نمایش «پاسداران حق» از سپاه خراسان جنوبی تصریح کرد: این اقدامات براساس ابلاغیه‌های معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه و با هدف پیشبرد فرهنگ شهید و شهادت و دفاع مقدس و نشر و گسترش این فرهنگ در بین قشر جوان و نوجوان جامعه با توجه به امکانات موجود است تا بتوانیم از این طریق نقشی را در این عرصه ایفا کنیم.

انصاری از جوانان خواست با استفاده از الگوبرداری از موضوع این نمایش‌نامه به بسیج و سپاه روی بیاورند و با همکاری همدیگر بر دشمن پیروز شوند.

وی با تقدیر و تشکر از مسئولان برگزار کننده این جشنواره اظهار داشت: امیدواریم با این قبیل اقدامات بتوانیم در این عرصه مانند سایر عرصه‌ها تلاش مضاعفی را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در دومین جشنواره کشوری تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران از 17 استان در قالب 18 گروه به تفکیک شش گروه سرود، شش گروه تئاتر و شش گروه تواشیح به مدت دو روز با هم به رقابت می‌پردازند.

در این جشنواره استان‌های زنجان، مازندران، خراسان شمالی، فارس، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، کردستان، البرز، ایلام و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

مراسم اختتامیه نیز بعد از ظهر چهارشنبه 16 اسفند 91 با حضور میهمانان کشوری در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول