اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تاکید کرد

ضرورت توجه پزشکان به مقوله فرهنگ در مسیر درمان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: پزشکان در عین حالی که خدمت تخصصی به جامعه می‌کنند می‌توانند یک رتبه تکمیلی هم داشته باشند و آن بعد فرهنگی است.

ضرورت توجه پزشکان به مقوله فرهنگ در مسیر درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یعقوبعلی نظری صبح امروز در دومین همایش کشوری پژوهش در توسعه با محوریت آترواسکلروز در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دلیل حضور بسیج در این همایش را تشکر از زحمات پزشکان در این عرصه دانست و اظهار کرد: همزمانی برگزاری این همایش با سالروز بسیج جامعه پزشکی از دیگر دلایل حضور بسیج در این همایش است.

وی یاد و خاطره شهدایی که در بیمارستان صحرایی فاطمه‌زهرا(س) مشغول فعالیت بودند را گرامی داشت و ادامه داد: این شهدای گرانقدر در حین فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم توسط دشمن به شهادت رسیدند.

نقش‌آفرینی مردم در نظام اسلامی با اهمیت است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی دو مؤلفه اساسی نظام مقدس اسلامی را اسلام و مردم عنوان کرد و یادآور شد: به طور مشخص دیدگاه نظام مقدس اسلامی تفاوت اساسی با دیگر نظام‌ها دارد.

نظری با اشاره به نقش‌آفرینی مردم در نظام مقدس اسلامی افزود: چه از نگاه مردمی و چه اجتماعی به صورت عام یا تخصصی نقش‌آفرینی مردم در نظام مقدس اسلامی دارای اهمیت فراوانی است.

وی تصریح کرد: اگر فقط به حوزه سلامت توجه کنیم به طور قطع از دیدگاه فردی، تخصصی، کارکرد فنی و دانش سلامت جنبه مادی و معنوی دارد.

پزشکان باید نگاه حرفه‌ای و فراحرفه‌ای به نقش‌آفرینی داشته باشند

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه پزشکان باید یک نگاه حرفه‌ای مربوط به نقش‌آفرینی داشته باشند، اضافه کرد: علاوه بر آن پزشکان باید یک نگاه فراحرفه‌ای نیز به این موضوع داشته باشند.

نظری با اشاره به اینکه آنچه در نظام اسلامی انتظار می‌رود تلفیق دانش با معنویت است، اذعان داشت: پزشکان در عین حالی که خدمت تخصصی به جامعه می‌کنند می‌توانند یک رتبه تکمیلی هم داشته باشند و آن بعد فرهنگی است.

وی متذکر شد: به انسانی سالم گفته می‌شود که هم از لحاظ معنوی، روحی و جان و هم از لحاظ فیزیکی سالم باشد و این عوامل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

سلامت روح و جسم مشخصه انسان سالم است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: کسانی که تخصص در سلامت جامعه از نظر جسم دارند باید کارکرد فرهنگی نیز داشته باشند.

نظری ادامه داد: همچنین کسانی که سالم‌سازی جامعه را از لحاظ معنوی بر عهده دارند باید به سلامت جسمی جامعه نیز توجه داشته باشند.

وی فلسفه جامعه پزشکی را برای دیگران کار کردن و به اهداف نظام مقدس اسلامی نزدیک شدن دانست و افزود: امید است این هدف در میان اقشار جامعه الگوسازی شود.

نگاه اسلام به مشارکت مردمی جامع است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اذعان داشت: نگاه اسلام به مشارکت مردم ابزاری و مقطعی نیست بلکه نگاه جامع است و این باید در مقطع‌های مختلف عملیاتی شود.

نظری یادآور شد: پزشکان برای انجام خدمت به مناطق صحرایی اعزام می‌شوند که این امر خود نشان از ارتباط دو سویه سلامت جسمی و معنوی دارد.

انتهای پیام/69010/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول