اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

هزینه‌کرد 140 میلیون ریال برای بیماران نیازمند خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 140 میلیون ریال برای نگهداری 70 بیمار نیازمند توسط کمیته امداد امام خمینی این استان هزینه شده است.

هزینه‌کرد 140 میلیون ریال برای بیماران نیازمند خراسان جنوبی

سید جواد رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به قرارداد امداد با مراکز درمانی اظهار کرد: در حال حاضر 129 مرکز درمانی شامل 11 پزشک خانواده، 44 پزشک متخصص، 26 داروخانه، شش بیمارستان و 42 مرکز پاراکلینیکی در امر ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان با این نهاد همکاری دارند.

وی با اشاره به هزینه نگهداری بیماران نیازمند تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات حمایتی به مددجویان بیمه شده که به دلیل بیماری یا کهولت سن، افتاده و زمین‌گیر شدند و نیاز به مراقبت و نگهداری در منزل یا خانه سالمندان را دارند به طور ماهانه مبلغی به عنوان هزینه نگهداری به این بیماران پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ادامه داد: این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 140 میلیون ریال برای 70 بیمار افتاده و زمین‌گیر استان هزینه کرده است.

رضوی افزود: همچنین به منظور آشنایی با مشکلات درونی مددجویان زمین‌گیر و افتاده که قادر به مراجعه به امداد نیستند از سال 86 برنامه عیادت از این مددجویان در دستور کار قرار گرفته که اجرای این برنامه در پیگیری و ارائه راه حل مشکلات درمانی و غیر درمانی مددجویان بسیار مؤثر است.

*پرداخت 8 میلیارد ریال حق بیمه اجتماعی مددجویان خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه بیمه‌‌های اجتماعی به منظور حمایت از مددجویان در راستای توانمندسازی آنها است، گفت: تاکنون  3 هزار و 614 نفر از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند که برای پرداخت حق بیمه اجتماعی این افراد در شش ماهه نخست امسال بالغ بر 8 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: مددجویان علاوه بر برخورداری از دفترچه بیمه درمانی، از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بگیری و سایر مزایا بهره‌مند و علاوه بر سرپرست خانوار پس از احراز شرایط قانونی لازم، فرزندان تحت تکفل وی نیز از دفترچه بیمه درمان تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

رضوی با اشاره به بیمه روستاییان و عشایر تصریح کرد: در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌های اجتماعی 3 هزار و 337 خانواده روستایی و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارند.

وی، هدف از اجرای برنامه بیمه‌های اجتماعی را اجرای صحیح قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش و پشتوانه اقتصادی این خانواده‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول