اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال

501 خانوار مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی خودکفا شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از خودکفا شدن 501 خانواده زیر پوشش این نهاد در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

501 خانوار مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی خودکفا شدند

سید جواد رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در نیمه نخست امسال پرونده یک‌هزار و 81 خانواده از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تغییر یافته و در حال حاضر از این تعداد 501 خانواده از سوی این نهاد توانمند و خودکفا شدند.

وی ادامه داد: همچنین مابقی خانواده‌ها بر اثر فوت و بهره‌مندی از مزایای سایر سازمان‌ها، توانایی ادامه زندگی را داشته و از زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز خارج شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان شهریور ‌ماه سال‌جاری 30 هزار و 953 خانوار زیر پوشش این نهاد قرار داشتند، تصریح کرد: از این تعداد 8 هزار و 609 خانوار شهری و 22 هزار و 344 خانوار روستایی هستند.

رضوی با بیان اینکه تا پایان شهریور ‌ماه مجموع جمعیت زیر پوشش  امسال این نهاد 65 هزار و 667 نفر بوده است، افزود: از این تعداد جمعیت 17 هزار و 950 نفر شهری و 47 هزار و 717 نفر روستایی هستند.

وی اظهار داشت: یک‌هزار و  762 خانوار با جمعیت 6 هزار و 641 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از خدماتی نظیر وام‌، اشتغال و جهیزیه برخوردار می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 10 هزار و 600 نفر از مددجویان در شهرهای بیرجند، قاین و فردوس زیر پوشش بیمه امداد هستند، گفت: طی 6 ماهه نخست امسال این تعداد از مددجویان 14 هزار و 500 مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد امداد داشتند که بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال برای مراجعه آنها هزینه شده است.

رضوی از پرداخت 370 میلیون ریال اعتبار نیز بابت فرانشیز و هزینه‌های غیر بیمه‌ای از قبیل هزینه ایاب و ذهاب، اسکان، داروهای غیر بیمه‌ای و کفن و دفن برای 551 نفر از این افراد در 6 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

 

انتهای پیام/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول