اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان:

کمیته امداد زنجان 21 هزار خانوار بیمه شده دارد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: کمیته امداد 21 هزار خانوار بیمه شده شهری و روستایی دارد.

کمیته امداد زنجان 21 هزار خانوار بیمه شده دارد

کمال حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی برای ارتقای سطح سلامت خانواده‌های نیازمند سالانه خدمات بسیاری در زمینه بهداشت ارائه می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: کمیته امداد از سال 76 بر مبنای سیستم ارجاع با محوریت پزشک خانواده که یکی از علمی‌ترین و اصولی‌ترین روش‌های ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان است، به مددجویان خدمت‌رسانی می‌کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه پزشکان خانواده با توجه به ریز فاکتورهای موجود در بحث سلامت و اطلاعی که از وضعیت سلامت مددجویان دارند، به آنها ارائه خدمت می‌کنند، افزود: خدمات این بخش در سطح یک در قالب پزشک عمومی، سطح 2 پزشک متخصص و سطح سه در قالب خدمات بیمارستانی و معرفی خانواده‌ها به پزشکان فوق تخصص است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 هزار نفر بیمه شده روستایی و شهری زیر پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: بیمه مددجویان شهری به صورت خدمات درمانی است، ولی از آنجایی که بیمه پایه مددجویان روستایی خدمات درمانی است، در قالب سرفصل بهداشت، تکریم و بیمه‌های اجتماعی به آنها ارائه خدمت می‌شود.

ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان در پنج سرفصل کاری

حسنی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته امداد در پنج سرفصل کاری به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد، افزود: ارائه خدمات بیمه‌ای ویژه یا مکمل، کمک به رفع سوء تغذیه کودکان، بیمه‌های اجتماعی و خدمات بهداشتی شامل این نوع خدمات است.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 13 هزار نفر از خدمات بیمه‌ای امداد بهره‌مند شدند، گفت: مبلغ هزینه شده در این راستا 13 میلیارد ریال بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب اعتبارات ویژه که شامل خدمات غیر بیمه‌ای و فرانشیز درمانی بود، 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، اضافه کرد: در سرفصل بهداشت نیز که یکی از مهم‌ترین خدمات قابل ارائه توسط امداد بوده و یکی از فاکتورهای مهم در توانمندسازی مددجویان بوده و جایگاه ویژه‌ای در سلامت مددجویان دارد، نیز 850 میلیون ریال هزینه شده است.

70 درصد کودکان بهره‌مند از سبدهای غذایی غیر زیر پوشش امداد هستند

حسنی به تغذیه کودکان زیر شش سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته یک‌هزار و 100 کودک که 70 درصد آنها از مددجویان این نهاد نبودند، خدمات تغدیه‌ای به صورت سبدهای غذایی ماهانه اعطا شد.

این مسئول به بهره‌مندی 3 هزار و 850 خانوار از بیمه‌های اجتماعی با صرف اعتبار بالغ بر 248 میلیارد ریال اعتبار نیز اشاره کرد و متذکر شد: این نوع خدمت یکی از عوامل موثر در بحث توسعه پایدار بوده و مزایای آن بهره‌مندی مددجویان از مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی بر طبق ضوابط بیمه‌ای است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول