اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد کردستان خبر داد

ایجاد 6500 فرصت شغلی برای مددجویان کردستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان از ایجاد 6 هزار و 475 فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد.

ایجاد 6500 فرصت شغلی برای مددجویان کردستان

رئوف رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ایجاد این تعداد فرصت شغلی 200 درصد نسبت به تعهدات کمیته امداد به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان محقق کرده است.

به گفته وی، برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی در مجموع 43 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و منابع امداد هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین کمیته امداد و بانک‌های عامل در استان بیش از 240 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خرد و 65 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت می‌شود.

به گفته رحیمی، سهم صندوق حمایت از اشتغال کمیته امداد نیز در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال 40 میلیارد ریال برای ایجاد 600 فرصت شغلی جدید در استان است.

وی تعداد درخواست‌های تسهیلات اشتغال ثبت شده در استان کردستان را 16 هزار و 797 مورد عنوان کرد و گفت: بیش از 15 هزار مورد از این تعداد ضمن تشکیل پرونده مشاوره شده‌ و بیش از 11 هزار مورد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل و منابع امدادی معرفی شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به واگذاری ایجاد اشتغال روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به کمیته امداد اذعان کرد: این کار به واسطه عملکرد بسیار خوب کمیته امداد طی چند سال اخیر در بحث ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

رحیمی تصریح کرد: تمام افراد نیازمند مددجو و غیرمددجو در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی از اختصاص  20 درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در بند 76 قانون بودجه سال 91 و بند 11 مصوبه شورای عالی اشتغال به منظور اجرای این طرح خبر داد و گفت: سهم استان کردستان در مرحله نخست اجرای این طرح، ایجاد 4 هزار و 760 شغل است که تا کنون بیش از 6 هزار و 800 نفر در این راستا ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: در حال حاضر اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان به منظور اجرای این طرح در نظر گرفته شده و برای 5 هزار و 100 نفر متقاضی نیز پرونده تشکیل شده است.

رحیمی افزود: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی و انجام بازرسی‌های مداوم توسط کارشناسان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در راستای ایجاد اشتغال‌های پایدار مورد توجه قرار گرفته است.

وی از اجرای 29 هزار و 973 بازرسی از شغل‌های ایجاد شده توسط کارشناسان کمیته امداد از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و افزود: در حال حاضر 14 هزار طرح ایجاد شده این نهاد هر چند ماه یک بار توسط کارشناسان مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: کمیته امداد استان کردستان به عنوان دستگاه برتر در زمینه اشتغالزایی معرفی شده است.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول