اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 44 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان مددجوی ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از پرداخت 44 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان مددجوی ماهنشانی خبر داد.

پرداخت 44 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان مددجوی ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان ماهنشان به منظور آسان‌سازی موضوع ازدواج در بین جامعه هدف این نهاد اقدام به پرداخت کمک هزینه ازدواج به جامعه هدف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام نیز تأکید بسیاری بر فراهم‌سازی شرایط ازدواج جوانان شده است، ادامه داد: خوشبختانه در طول مدت فعالیت کمیته امداد با همکاری خیران، اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به اینکه از آغاز تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 44 فقره کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان مددجو پرداخت شد، اضافه کرد: همچنین به منظور کمک به تشکیل خانواده فرزندان ذکور زیرپوشش نیز 17 مورد هدیه ازدواج پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در راستای پرداخت این کمک هزینه‌ها مبلغ 476 میلیون ریال از سوی کمیته امداد ماهنشان هزینه شد.

غفاری همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان این نهاد افزود: قبل از پرداخت کمک هزینه‌های مذکور، دوره‌های آموزشی نیز به منظور ارتقای سطح آگاهی مددجویان در شرف ازدواج برگزار شده است.

*هزینه 728 میلیون ریال اعتبار به منظور بیمه مددجویان ماهنشانی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیمه کردن مددجویان اشاره کرد و یادآور شد: کمیته امداد شهرستان ماهنشان به منظور تأمین آتیه خانواده‌های زیرپوشش و همچنین ارتقای سطح سلامت مددجویان اقدام به بیمه آنها می‌کند.

مدیر کمیته امداد ماهنشان با اشاره به اینکه مجریان طرح‌های اشتغال و زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌هایی هستند که در طول سال از بیمه‌های تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی، فرانشیز درمانی و .... از جمله مزایای بیمه تأمین اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته نیز در راستای حمایت از خانواده‌های مددجو 728 میلیون و 509 هزار و 355 ریال به منظور بیمه مددجویان ماهنشانی هزینه شد، افزود: این مبلغ برای بیمه 137خانوار با حجم جمعیتی بالغ بر 411 مددجو هزینه شد.

غفاری به سایر اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد ماهنشان نیز اشاره کرد و گفت: خدمات عمرانی و وام‌های بهسازی، خدمات فرهنگی و آموزش، کمک موردی  ابن‌السبیل و... به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر، کمک‌های موردی ویژه برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر نیز از دیگر اقداماتی است که این نهاد در حمایت از مددجویان انجام می‌دهد.

*پرداخت هزینه‌های بهداشتی به 182 مددجوی ماهنشانی

مدیر کمیته امداد ماهنشان با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی و بیمه‌های درمانی از جمله اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد است، اضافه کرد: در 11 ماهه سال گذشته 182 مددجوی ماهنشانی از خدمات بهداشتی کمیته امداد ماهنشان بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: کمیته امداد ماهنشان برای پرداخت این کمک‌ هزینه‌ها 57 میلیون و 449 هزار ریال هزینه کرده است.

غفاری در بخش دیگری از سخنان خود به سایر خدمات حمایتی کمیته امداد ماهنشان اشاره و عنوان کرد: خدمات درمانی، خودکفایی و اشتغالزایی، خدمات مسکن و ساختمان، خدمات فرهنگی و آموزش، خدمات جهیزیه و هزینه ازدواج، حمایت از آسیب‌دیدگان، خدمات حقوقی و قضایی، آزادی زندانیان نیازمند خدمات مددکاری و مشاوره، اکرام و حمایت ایتام و پرداخت وام قرض‌الحسنه نیز از دیگر خدماتی است که در طول سال به مددجویان ماهنشانی ارائه می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: خدماتی که توسط کمیته امداد ارائه می‌شود، با در نظر گرفتن نیازمندهایی است که خانواده‌های مددجو دارند.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول