اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده خبر داد

پرداخت 26 میلیارد ریال عیدی و مستمری به مددجویان

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده از پرداخت 26 میلیارد ریال عیدی و مستمری به مددجویان کمیته امداد خدابنده خبر داد.

پرداخت 26 میلیارد ریال عیدی و مستمری به مددجویان

محسن کمالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان خدابنده به منظور افزایش قدرت خرید مددجویان اقدام به پرداخت عیدی خانواده‌های زیر پوشش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته 25 میلیارد و 966 میلیون و 660 هزار ریال عیدی و مستمری به مددجویان کمیته امداد خدابنده پرداخت شد، اضافه کرد: این مبلغ به 4 هزار و 734 خانوار زیر پوشش پرداخت شد.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده در ادامه به سایر اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد خدابنده نیز اشاره کرد و گفت: طرح خودکفایی و اشتغال مددجویان از محل منابع امداد دو وام کارانگیزی، ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی، ارائه خدمات فرهنگی و آموزش و خدمات عمرانی و وامهای بهسازی از جمله خدماتی است که به مددجویان این نهاد ارائه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، خدمات بهداشتی، کمک موردی ابن‌السبیل و سایر به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر و پرداخت کمک‌های موردی ویژه برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر افزود: کمیته امداد شهرستان خدابنده خدمات خود را به صورت هدفمند و با در نظر گرفتن نیازهای خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

*برگزاری جلسه‌های آموزشی برای مددجویان خدابنده‌ای

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد شهرستان خدابنده در طول سال دوره‌های آموزشی مختلفی را در راستای ارتقای سطح آگاهی مددجویان این نهاد برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از عمده دوره‌های آموزشی کمیته امداد که به صورت مستمر در طول سال برگزار می‌شود، اجرای طرح فلاح است، اضافه کرد: کمیته امداد با اجرای این طرح اهداف مختلفی را دنبال می‌کند.

کمالی با اشاره به اینکه آشنایی بیشتر مددجویان با اصول و مبانی دینی و معرفتی و استفاده مطلوب از آنها در زندگی، تقویت عزت نفس مددجویان و برطرف شدن احساس حقارت در آنها از اهداف کمیته امداد در راستای اجرای طرح فلاح است، گفت: تقویت ارتباط موثر اجتماعی خانواده‌های مددجو و اهتمام بیشتر خانواده ها در حفظ و رعایت شئونات و ظواهر اسلامی در منزل و جامعه نیز از اهدافی است که با برگزاری طرح فلاح دنبال می‌شود.

وی در ادامه به موضوعات آموزشی مطرح شده در قالب طرح فلاح نیز اشاره کرد و گفت: آموزش مباحث اعتقادی، تبیین نقش دین در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، داشتن اعتماد به نفس، آثار ضد آموزش آداب صحیح معاشرت از جمله مباحثی است که در این دوره‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده آموزش مسائل دینی از قبیل احکام نماز، وضو و غسل را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسات آموزشی طرح فلاح عنوان کرد و گفت: ‌برگزاری مراسم قرائت قرآن کریم و برگزاری مراسم دعا نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در قالب طرح فلاح اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول