اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

بازدید بیش از 44 هزار گردشگر از موزه قجر در نوروز

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: موزه مردم‌شناسی قجر طی 19 روز فعالیت نوروزی پذیرای بیش از 44 هزار گردشگر داخلی و خارجی بود.

بازدید بیش از 44 هزار گردشگر از موزه قجر در نوروز

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: استقبال بی‌نظیر گردشگران از موزه مردم‌شناسی قجر در نوروز امسال از رشد 43 درصدی میهمانان این مکان تاریخی ارزشمند حکایت دارد.

وی ادامه داد: موزه مردم‌شناسی قجر از 27 اسفند ماه سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد و از آنجایی که قرار بود تا 12 فروردین ماه سال جاری به کار خود ادامه دهد، به دلیل استقبال گسترده مردم از سراسر ایران در 14 تا 16 فروردین ماه نیز به کار خود ادامه داد.

این مسئول یادآور شد: میهمانان خارجی موزه قجر را از کشورهای لهستان، ژاپن، آلمان و ترکیه تشکیل می‌دادند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اقداماتی که برای معرفی موزه قجر در کشور و استان قزوین صورت گرفته بوده، یادآور شد: ارسال هشت هزار پیامک به مردم استان‌های همجوار شامل تهران، کرج، قم، گیلان و قزوین در دو نوبت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تجهیز موزه به هشت ویترین اشیای قدیمی دیگر و نیز برپایی 12 غرفه مختلف در بام موزه که چهار غرفه از آن‌ها به موضوعات سلامت، گردشگری، کسب و کار و مادر و کودک اختصاص داشت، در دستور کار قرار گرفت که مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت.

وزیری‌نژاد اضافه کرد: اجرای برنامه عروسکی خان بابا در داخل فضای موزه و استفاده از تن پوش‌های خرگوش برای استقبال از میهمانان اقدامات دیگری بود که تحقق یافت و در نگاه مسافران و به ویژه کودکان بسیار خوشایند بود.

وی از نصب تابلوهای راهنمای مکان‌های تاریخی در شهر به ویژه برای معرفی موزه مردم‌شناسی قجر و نیز استقرار کانترهایی در بام موزه، سلطان سیدمحمد، چهار انبیا و امامزاده حسین (ع) به عنوان مراکز اطلاع‌رسانی شهر خبر داد.

این مسئول در پایان یادآور شد: بیش از 40 هزار بلیت در این مدت به فروش رسید که تعداد پنج هزار از آن‌ها رایگان و نیم‌بها بود.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول