اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جریان سفر هیئت اقتصادی استان به ارزروم ترکیه صورت گرفت

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از روستای گردشگری کوشک‌کایا

استاندار آذربایجان‌شرقی که در رأس هیئتی اقتصادی و تجاری به استان ارزروم ترکیه سفر کرده بود، از روستای نمونه گردشگری کوشک‌کایا در این استان بازدید کرد.

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از روستای گردشگری کوشک‌کایا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در حاشیه بازدید از روستای کوشک‌کایا، هدف از این بازدید را آشنایی با برنامه‌ریزی‌های مقامات ارزروم در خصوص روستاها عنوان کرد و افزود: اقتصاد روستا برای ما اهمیت زیادی دارد و فراهم کردن شرایط مناسب برای زندگی روستاییان به نحوی که آنها بتوانند سعادت خود و خانواده خود را در جغرافیای محل سکونت به دست بیاورند جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود.

وی که با خبرنگاران رسانه‌های ترکیه سخن می‌گفت، اظهار داشت: در حال حاضر باید به سمتی پیش برویم که بتوانیم بهره‌وری اقتصاد روستایی را افزایش دهیم و با این میزان تلاشی که صورت گرفته باید میزان بهره‌مندی از درآمد در روستاها بیش از این باشد تا بتواند انگیزه استمرار سکونت در روستاها را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا نگهداری دام در تعداد محدود 4 یا 5 دام سنگین نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای خانواده‌های روستایی باشد و این موضوع باید به سمت نگهداری و تجمیع دام‌های سنگین سوق پیدا کند تا بتوانیم با هزینه کم، محصول بیشتری به دست بیاوریم.

یکی از مسئولان محلی شهر ارزروم نیز در این بازدید با ارایه توضیحاتی در خصوص ساختار فرهنگی و اجتماعی روستای کوشک‌کایا به هیئت اقتصادی و تجاری آذربایجان، گفت: هیچ تفاوت فرهنگی بین دو استان آذربایجان شرقی و ارزروم وجود ندارد و من فکر می‌کنم که روستاهایی شبیه کوشک‌کایا نیز در کشور همسایه، ایران  وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی به همراه هیئت اقتصادی و تجاری استان، در این بازدید از نزدیک در جریان امور زیربنایی از قبیل مسکن و راه ارتباطی روستا، چگونگی آموزش کودکان روستایی و همچنین مساجد و مشاغل روستاهای ارزروم قرار گرفت.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول