اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

مقبرة‌الشعرای تبریز پذیرای 61 هزار گردشگر در نوروز 92

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از بازدید بیش از 61 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از مقبرة‌الشعرای تبریز در ایام نوروز 1392 خبر داد.

مقبرة‌الشعرای تبریز پذیرای 61 هزار گردشگر در نوروز 92

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار کرد: فضاسازی در این مکان فرهنگی برای تقویت و توسعه شاخص‌های فرهنگی شهر، از اولویت‌های این اداره‌کل است.

وی افزود: ایجاد موزه‌ی مفاخر آذربایجان در مقبرة‌الشعرا که کارهای اولیه آن و تولید آثار مرتبط به اتمام رسیده، فضایی مطلوب را برای علاقمندان و بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، مجموع بازدیدکنندگان از مقبرة الشعرای تبریز را در روزهای آغازین سال 1392 بیش از 61 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بازدیدکننده بیش از 80 درصد از میهمانان و گردشگران داخلی و نزدیک به 20 درصد از میهمانان و گردشگران خارجی بودند که غالباً از کشورهای همجوار به آذربایجان‌شرقی سفر کرده بودند.

وی همچنین از بازدید بیش از یک هزار و 500 نفر از موزه کاریکاتور تبریز در ایام نوروز خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: موزه کاریکاتور تبریز نخستین موزه بزرگ و مجهز خاورمیانه بوده و 14 هزار اثر برجسته از استادان و کارتونیست‌های مشهور جهان در آن نگهداری می‌شود.

داننده اضافه کرد: 200 اثر کارتون ارائه شده که 70 اثر اصل از برجسته‌ترین کارتونیست‌های جهان چون زلاتوفسکی، کوزوبورکین، کوراغلی، درژنین، کولمشکینو، پرومبیتا و بایرام حاجی‌زاده در دو گالری موزه به نمایش درآمده است.

وی گفت: بیش از هزار آلبوم در کتابخانه موزه به همراه آرشیو نشریات تاریخی و خارجی موجود است که مورد استفاده عموم قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در آرشیو موزه، 14 هزار اثر اصل، نگهداری می‌شود که این آثار حاصل برپایی ده‌ها جشنواره بین‌المللی در استان است.

گفتنی است؛ اجرای زنده طراحی چهره و کاریکاتور از بازدیدکنندگان از برنامه‌های جنبی این موزه بود. 

انتهای پیام/60002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول