اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ویژه ستاد تسهیلات سفر کشور:

ورود گردشگران خارجی افزایش ثروت ملی را به دنبال دارد

نماینده ویژه ستاد تسهیلات سفر کشور، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان آذربایجان شرقی را خوب توصیف کرد و گفت: تاثیر گردشگری در اقتصاد این استان بسیار محسوس است، زیرا ورود گردشگران خارجی افزایش ثروت ملی را به دنبال دارد.

ورود گردشگران خارجی افزایش ثروت ملی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدحسن قدمگاهی صبح امروز در جمع مسئولان و فعالان ستاد تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی افزود: تفاوت درآمدزایی از طریق گردشگری با درآمدهای حاصل از فروش نفت در این است که در صنعت گردشگری پول ابتدا به دست مردم رسیده و سپس دولت باید سهمش را دریافت کند.

وی با بیان اینکه در این صنعت دست دولت پیش مردم دراز می‌شود، خاطرنشان کرد: این چرخه موجب وارد شدن رفاه به خانواده‌ها شده و سپس منافعش به دولت می‌رسد.

قدمگاهی با بیان اینکه در گردشگری داخلی هر کسی به تناسب وسع خود خرج می‌کند، تصریح کرد: در گردشگری داخلی توزیع عادلانه ثروت اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه همواره در تلاش بوده‌ایم که سفرهای مردم در سطح کشور توزیع شده و در چند نقطه خاص خلاصه نشود، افزود: آذربایجان‌شرقی چند سالی است که به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده و برای سفر به این نقطه برنامه‌ریزی می‌کنند.

نماینده ویژه ستاد تسهیلات سفر کشور یادآور شد: در سال‌های نه چندان دور آذربایجان‌شرقی آنچنان که باید مورد توجه گردشگران قرار نمی‌گرفت، اما با رشد بسیار سریعی که طی چند سال اخیر در صنعت گردشگری داشته اکنون به عنوان یکی از چند مقصد اصلی گردشگران در مرکز توجهات خاص قرار دارد.

قدمگاهی با اشاره به همسایگی آذربایجان‌شرقی با چند کشور خارجی، تصریح کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده و اقدامات خوب و زیرساخت‌های ایجاد شده، این استان قابلیت بالایی در جذب گردشگران خارجی به دست آورده، به طوری که همه ساله شاهد حضور گردشگران بسیاری از کشورهای خارجی در این استان هستیم.

وی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و انسان ساخت این استان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: تاثیر گردشگری در اقتصاد این استان بسیار محسوس است، زیرا ورود گردشگران خارجی افزایش ثروت ملی را به دنبال دارد.

مدیرکل طرح‌های توسعه و تسهیلات معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رابطه متقابل امنیت و گردشگری اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخص‌های اندازه‌گیری امنیت در جهان، تعداد گردشگران ورودی به آن کشور است.

قدمگاهی با بیان اینکه گردشگر به جایی می‌رود که در آن امنیت باشد، افزود: وقتی سالانه بر تعداد گردشگران خارجی و داخلی ورودی به آذربایجان‌شرقی افزوده می‌شود، یعنی امنیت موجود در این خطه به خوبی درک و شناخته شده است.

وی همچنین سفر را عامل نشاط و نزدیک کردن اعضای خانواده‌ها به یکدیگر خواند و گفت: توسعه گردشگری در کشور پایداری بیش از پیش خانواده‌ها را به دنبال دارد.

قدمگاهی فعالیت شبانه‌روزی اعضای ستاد تسهیلات سفر آذربایجان شرقی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی را نیازمند قدردانی ویژه دانست و گفت: این خدمات شما موجب توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان می شود.

وی یادآور شد: ضمن اعلام مراتب تقدیر و تشکر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تلاش های شما، امیدوارم در سالی که سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام گرفته موفق و پربار بوده و همگی در راستای منویات ولایت فقیه گام برداریم.

انتهای پیام/60002/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول