اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی بشرویه خبر داد

‌بازدید 36 هزار نفر از آثار تاریخی و گردشگری بشرویه

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: از 26 اسفندماه تا 16 فروردین سال جاری 36 هزار و 20 نفر از آثار تاریخی و گردشگری بشرویه دیدن کرده‌اند.

‌بازدید 36 هزار نفر از آثار تاریخی و گردشگری بشرویه

هاشم اتفاقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: شهرستان بشرویه در مسیر عبور زائران و مسافران حضرت ثامن‌الحجج(ع) واقع شده و با دارا بودن بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری دیدنی هر ‌ساله پذیرای هزاران مسافر و گردشگر نوروزی است.

وی ادامه داد: بافت تاریخی بشرویه در مساحت 22 هکتار سالم‌ترین بافت تاریخی استان خراسان جنوبی است که آثار تاریخی مربوط به دوره‌های تیموری، صفویه و قاجاریه را در خود جای داده و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. 

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه افزود: بناهای تاریخی مهم مربوط به دوره صفوی همچون مدرسه علمیه، حسنیه حاج علی اشرف، مسجد میانده، منزل مستوفی و آب انبار میانده در مرکز بافت تاریخی بشرویه و محله میانده قرار گرفته است.

 اتفاقی از افزایش بازدید از آثار تاریخی بشرویه خبر داد و تصریح کرد: از 26 اسفندماه تا 16 فروردین سال جاری یک هزار و 875 نفر از بافت تاریخی بشرویه بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به استقبال 635 نفر از موزه خصوصی بشرویه گفت: بنای این موزه خانه ملاعبدالله بشروی از مفاخر بشرویه و یادگاری از دوره صفویه است که در محله میانده و در انتهای کوچه جنب حسینیه حاج علی اشرف واقع شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه یادآور شد: موزه خصوصی بشرویه در سال 87 با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.  

  اتفاقی از بازدید 5 هزار و 720 مسافر و گردشگر از آسیاب‌های تاریخی بشرویه خبر داد و اذعان داشت: آسیاب‌های آبی با قدمت 400 ساله در غرب بشرویه و در مسیر قنات این شهر قرار دارند.

 وی افزود: همچنین از ابتدای سفرهای نوروزی تا 16 فروردین امامزاده هوگند بشرویه 27 هزار و 790 بازدیدکننده داشته است.

 سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه متذکر شد: امامزاده محمد ابن اصغر هوگند در فاصله 12 کیلومتری غرب بشرویه در دامنه کوه واقع شده و در طول ایام سال و به ویژه نوروز میزبان زائران و مسافران زیادی است.

 انتهای پیام/69006/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول