اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پدافند غیرعامل پارس جنوبی خبر داد

آموزش بهداشتی گردشگران در سواحل خلیج نایبند

مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست و پدافند غیرعامل پارس جنوبی از اجرای موفقیت‌آمیز طرح جمع‌آوری پسماند و آموزش گردشگران در سواحل خلیج نایبند در ایام نوروز خبر داد.

آموزش بهداشتی گردشگران در سواحل خلیج نایبند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حسن آخوندی بعد ‌از‌ ظهر امروز در بازدید از خلیج نایبند اظهار کرد: اداره سلامت منطقه ویژه در راستای تامین رفاه و سلامت مردم و کارکنان صنعت نفت اقدامات مؤثری انجام داده است.

وی افزود: در سال جدید نیز با تلاش‌های انجام گرفته برای تلطیف فضا و پاکسازی جنگل‌ها اقدامات بسیار ارزنده‌ای توسط منطقه ویژه انجام شده است.

مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست و پدافند غیرعامل پارس جنوبی از اجرای موفقیت‌آمیز طرح جمع‌آوری پسماند و آموزش گردشگران در سواحل خلیج نایبند در ایام نوروز خبر داد و خاطر نشان کرد: در یک اقدام نمادین سواحل زیبای خلیج نایبند منطقه ویژه پارس از پسماند پاکسازی شد.

آخوندی اضافه کرد: سواحل زیبای خلیج نایبند با دارا بودن گونه‌های کم‌نظیر درختان حرا یکی از شناخته شده‌ترین زیستگا‌ه‌های حفاظت شده در کشور است که نقشی مهم در اکوسیستم منطقه دارد.

وی با بیان اینکه جنگل‌های حرا در خلیج نایبند یکی از مناطق دیدنی در این منطقه به شمار می‌آید، افزود: با همکاری مهمانان نوروزی و به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی طرح جمع‌آوری زباله از ساحل زیبای خلیج نایبند اجرا شد و آموزش‌های لازم در زمینه روش‌های اصولی دفع پسماند و لزوم صیانت از محیط‌های بکر و گردشگری توسط تیم کارشناسان بهداشت، ایمنی و محیط زیست سازمان منطقه ویژه پارس به گردشگران ارائه شد.

رئیس اداره سلامت منطقه ویژه پارس با تاکید بر اینکه پیشرفت و توسعه متوازن در منطقه منوط به توجه و اقدامات جدی در حوزه سلامت، بهداشت و محیط زیست است، اظهار کرد: سازمان منطقه ویژه پارس به موازات پیشرفت و توسعه شگرف صنعتی در پایتخت انرژی کشور در راستای حفاظت از اکوسیستم منطقه برنامه‌ریزی منسجم انجام داده است که این طرح نیز از جمله طرح‌های متنوع این سازمان در توجه به توسعه متوازن منطقه محسوب می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه هر ساله هزاران نفر از سراسر کشور به منطقه ویژه پارس مسافرت کرده و از دستاوردهای عظیم صنعتی در این منطقه دیدن می‌کنند، افزود: زیبا‌سازی و سالم‌سازی محیط پیرامونی همواره یکی از اولویت‌های سازمان منطقه ویژه پارس به منظور توسعه بخش گردشگری منطقه است که این امر نیز در آینده با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/2451/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول