اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

زیرساخت‌های گردشگری فارس با جایگاه آن تناسب ندارد

استاندار فارس گفت: زیرساخت‌های گردشگری در استان فارس در زمینه‌های تفریحی، خدماتی و تجاری باید متناسب با جایگاه ویژه این استان در کشور و دنیا فراهم شود.

زیرساخت‌های گردشگری فارس با جایگاه آن تناسب ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق‌عابدین در مراسم تقدیر از فعالان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این استان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو 10 کشور نخست دنیا در زمینه جاذبه‌های تاریخی و پنجمین کشور دنیا در زمینه جاذبه‌های طبیعی است، اظهار داشت: انتظار داریم 10 درصد از گردشگران دنیا به ایران بیایند که برای تحقق این هدف تلاش بیشتری باید صورت گیرد.

استاندار فارس با اشاره به این که تعداد گردشگران دنیا در سال گذشته میلادی، 983 میلیون نفر بوده است، افزود: از این تعداد 51 درصد گردشگران با اهداف تفریحی و گردشی، 27 درصد با مقاصد زیارتی و سلامت، 17 درصد به منظور تجارت و بازرگانی و سایرین با اهداف متفرقه به سفر رفته‌اند و سهم کشور ما از این بازار پررونق تنها 3 میلیون گردشگر در سال بوده است.

وی با بیان اینکه دو کشور ترکیه و اردن با برنامه‌ریزی گسترده و با تکیه بر درآمد گردشگری و اخذ مالیات توانسته‌اند اقتصاد ملی خود را اداره کنند، گفت: شعار کشور ترکیه در زمینه گردشگری «یک ماه گردشگری در کشوری مسلمان را تجربه کنید»، بوده و این نشان می‌دهد که می‌توانیم با تکیه بر ارزش‌های دینی و بومی خود گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به ایران جذب کنیم.

این مسئول با اشاره به این که بر اساس برنامه چشم‌انداز توسعه کشور، گردشگری و درآمدهای حاصل از این بخش باید به سرعت در کشور گسترش یابد، افزود: شیراز در زمینه گردشگری ویژگی‌های خاصی دارد و به لحاظ جاذبه‌های اقلیمی و طبیعی، تاریخی و فرهنگی و موقعیت عرفانی و ادبی در کشور منحصر به فرد است.

صادق‌عابدین تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها و به دلیل الزامات اقتصادی باید زیرساخت‌های گردشگری در استان فارس در زمینه‌های مختلف مورد نیاز مهمانان، به سرعت و با توجه به قله‌های مورد انتظار فراهم شود.

استاندار فارس با اشاره به این که شیراز همراه با مشهد و قم، یکی از مراکز عمده زیارتی در کشور محسوب می‌شود، گفت: تاکنون گردشگری مذهبی به ویژه در زمینه جذب زائران کشورهای اسلامی، چندان در استان فارس مورد توجه قرار نگرفته، اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد که جایگاه ویژه حضرت احمدبن موسی (ع) به خوبی در جهان اسلام به ویژه در میان شیعیان تبلیغ و معرفی شود.

وی با بیان اینکه فارس در نوروز 92 در زمینه گردشگری با پذیرایی از بیش از 10 میلیون مسافر، نمره 20 کسب کرده، از تمام دست‌اندرکاران و فعالان عرصه خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی قدردانی کرد و ادامه داد: بر اساس اعلام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان رضایت‌مندی مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده در استان فارس، 90 درصد بوده که این موفقیت حاصل تلاش و همدلی تمام دست‌اندرکاران است.

استاندار فارس همچنین خواستار آمادگی بیشتر مردم این استان برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی شد و متذکر شد: باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و القای فرهنگ غنی استان فارس به گردشگران، اهداف سند چشم‌انداز در زمینه گردشگری را محقق کنیم.

در این مراسم پیام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به فعالان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس توسط معاون میراث فرهنگی این سازمان قرائت شد.

این مراسم با تقدیر و اهدای لوح یادبود به برگزیدگان ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس به پایان رسید.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول