اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران‌:

بقعه‌‌های مازندران در نوروز میزبان 15 میلیون گردشگر بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در استان هزار و 322 بقعه متبرکه وجود دارد که در ایام نوروز پذیرای 15 میلیون نفر مهمان نوروزی بود.

بقعه‌‌های مازندران در نوروز میزبان 15 میلیون گردشگر بود

حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از بازدید روزانه 25 هزار زائر از بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: در مازندران هزار و 322 بقعه متبرکه وجود دارد که در ایام نوروز امسال پذیرای بیش از 15 میلیون نفر مهمان نوروزی بود.

وی افزود: امامزاده‌ها در تعالی و ارتقای اخلاق اسلامی و انسانی و آرامش‌بخشی اجتماعی تاثیر بسزایی دارند و هر جا بقعه متبرکه وجود دارد مردم از معنویت، اعتقاد و آرامش روانی بیشتری برخوردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: طرح آرامش بهاری در 223 بقعه و طرح خیمه‌های معرفت در 23 بقعه متبرکه در ایام نوروز به اجرا درآمده است.

علیزاده زیارت که نماد محبت به اهل بیت(ع) است را از کارکردهای بقاع دانست و افزود: توزیع جغرافیایی امامزاده‌ها در اقصی نقاط کشور باعث ترویج فضائل اخلاقی و حفظ ارزش‌ها خواهد شد و سبب حفظ و صیانت هویت فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری طی ایام نوروز در بقاع متبرکه خیمه‌هایی با عنوان خیمه معرفت در آستان امامزادگان شاخص مازندران برپا شد که شامل دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه نقاشی، ایستگاه قرآن بخوانید جایزه بگیرید، نمایشگاه و پخش فیلم‌های آموزشی در موضوعات دینی بود.

علیزاده افزود: در قالب طرح آرامش بهاری 40 روحانی به مازندران اعزام و در راستای آموزش امور فرهنگی و دینی در امامزادگان استان مستقر شد‌ند. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین از حضور 79 مبلغ بومی در این طرح استفاده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 80 امامزاده و مسجد استان در مسیر تردد مسافران قرار گرفته است، تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از این طرح شده است.

انتهای پیام/2296/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول