اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با سال گذشته صورت گرفت

ورود بیش 2 میلیون گردشگر به پایتخت طبیعت ایران / رشد 25 درصدی گردشگری در بویراحمد

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بویراحمد گفت: ورود بیش از 2 میلیون گردشگر به پایتخت طبیعت ایران و این حضور و بازدید به نسبت سال گذشته با رشد 25 درصدی مواجه شده است.

ورود بیش 2 میلیون گردشگر به پایتخت طبیعت ایران / رشد 25 درصدی گردشگری در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدکاظم رحمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک به مناسبت سال جدید به کلیه هم استانی‌ها و همکاران به تشریح نحوه خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در این ایام پرداخت و گفت: در نوروز 92 ستاد استقبال از مسافران در ورودی‌های منتهی به مرکز استان، با راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در میدان جهاد، ترمینال، میدان معلم، پارک ساحلی و آبشار یاسوج نیز خدمات‌رسانی لازم نیز ارائه شد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد راه‌اندازی نخستین مرکز اطلاع‌رسانی دیجیتال در مرکز کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر خدمات و برنامه‌های مهم عنوان کرد و گفت: نظارت بر مراکز رفاهی و بازدید مستمر در تمامی زمینه‌ها به منظور رفاه حال مسافران و مهمانان در ایام نوروز صورت گرفته است.

رحمانی نحوه نظارت بر اماکن رفاهی و تفریحی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در ایام نوروز و با توجه به حساسیت موضوع مجتمع تفریحی تاج محل واقع در آبشار یاسوج به دلیل گران فروشی تذکرات لازم ارائه و همچنین مسافرخانه سمیه به دلیل عدم رعایت بهداشت در ایام نوروز پلمب شد.

وی اشاره‌ای به راه‌اندازی نخستین ستاد خانه‌های اجاره‌ای برای اولین بار در سطح استان داشت و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته کلیه خانه‌های اجاره‌ای ثبت شده در مرکز استان با استقبال خوب مسافران مواجه شد و به صورت کامل این اماکن پر شدند.

رحمانی بیان کرد: نظارت بر ستاد اسکان و راهنمایی مسافران در ایام نوروز از ساعت 19 شب تا یک بامداد به منظور راهنمایی مسافران به محل اسکان نیز صورت می‌گرفت.

این مسئول نصب پلاکارد و بنر در هسته مرکزی شهر، فعال نمودن اردوگاه‌های تفریحی و گردشگری و نظارت کامل بر این اماکن از جمله تنگ گنجه‌ای، تنگ مهریان، آبشار یاسوج، تنگ تامرادی را از دیگر خدمات و برنامه‌های مهم در تعطیلات نوروزی عنوان کرد.

رشد 25 درصدی گردشگران نوروزی به پایتخت طبیعت ایران

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد تعداد مسافران نوروزی در سال 92 به این شهرستان را دو میلیون و 550 هزار نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به این امر و میزان ورود گردشگر به مرکز پایتخت طبیعت ایران تقریبا 60 درصد از جمعیت مذکور در سطح شهرستان اقامت داشته که این حضور و بازدید به نسبت سال گذشته با رشد 25 درصدی مواجه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استقبال از موزه به نسبت سال گذشته بسیار رضایت بخش بوده که با تخمین صورت گرفته تقریبآ 800 نفر از موزه باستانی کهگیلویه و بویراحمد بازدید داشته‌اند.

رحمانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر بیشترین اماکن بازدید شده از سوی مسافران در سطح شهرستان بویراحمد اذعان کرد: در این شهرستان بیشترین استقبال و ورود به آبشار یاسوج، تنگ مهریان و گنجه‌ای سد شاه قاسم، منطقه تفریحی خهکلون و دیگر جاذبه‌های اطراف شهر یاسوج  و آبشار تنگ تامرادی و سرمور دلی‌اولاد علی‌مؤمن بوده است.

این مسئول استقبال مسافران نوروزی از روستاهای وزک در مختار، کاکان، قلات، روستای سردسیری سرچنار، آب نهر کاکان و سد انحرافی چیتاب را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مناطق ییلاقی از جمله دشت سقاوه، منطقه عشایری گرگوٰ زنگوا، دیلگون و سر گچینه با استقبال خوب مسافران روبرو شد.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول