اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل مطرح کرد

تشکیل دهیاری در روستاهای بالای 40 خانوار در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: قرار است در روستاهای بالای 40 خانوار دهیاری تشکیل شده و خدمت‌رسانی به ساکنان مناطق روستایی با اولویت و مطلوبیت انجام شود.

تشکیل دهیاری در روستاهای بالای 40 خانوار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی عصر امروز در همایش بخشداران و نشست مشورتی با کارشناسان امور دهیاری فرماندرای‌ها اظهار داشت:‌ هر چند از نخستین نشست مشورتی بیش از 18 ماه می‌گذرد اما سعی می‌کنیم هر دو ماه یک بار جلسات مشورتی را با حضور بخشداران و دهیاران برگزار کنیم تا با هماهنگی بیشتر برخی حرکت‌ها و اقدامات و موازی‌کاری‌ها برطرف شده و با بهره‌گیری از تجارب همدیگر حرکت تفاهمی خوبی را شاهد باشیم.

وی ضرورت تکمیل ساختمان‌های دهیاری‌ها به ویژه در شهرستان نیر را یادآور شد و تصریح کرد: براساس کمیسیون ماده 99 ساماندهی امور روستایی در دستور کار قرار گرفته به طوریکه 63 پرونده در این رابطه در دست بررسی است که با رفع ایرادات آن امیدواریم راهکارهای قانونی پیش‌بینی شود.

نجفی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار است شرکت‌های خدمات‌رسان قبل از اعطای حق انشعاب از دهیاری‌ها استعلام کنند و همچنین برای رفع برخی معایب کد اجرایی به دهیاری‌ها صادر شود که در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق نیز صورت گرفته است.

مطالعات طرح هادی در بسیاری از موارد کارساز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل با انتقاد از انجام برخی مطالعات طرح هادی ادامه داد: در بسیاری از موارد این مطالعات منطبق بر واقعیت نیست و به درد نمی‌خورد در حالی که با تأمین اعتبار مناسب می‌توان کمبودها را برطرف کرد اما در مجموع مطالعه و اجرای برخی طرح هادی در روستاها مشکلاتی را به وجود آورده و جلوی ساخت و سازهای قانونی را گرفته است.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به عزل دهیاری‌ها و پرداخت دیون آنها به صورت قانونی تاکید کرد و بیان داشت: ما رعایت موارد قانونی را گوشزد کردیم و اگر قرار است دهیاری‌ها از حق و حقوق واقعی برخوردار شوند باید به تمام موارد قانون پایبند باشند.

وی نزدیکی انتخابات شوراها را نیز یادآور شد و گفت: در آستانه انتخابات شوراها ضرورت دارد یک همدلی بیشتر بین شورا و دهیاری فراهم آید تا در فرصت باقی‌مانده از عمر شورای سوم خدمت‌رسانی همچنان در اولویت قرار گرفته و تعلل و تأخیری در این زمینه صورت نگیرد.

نجفی با یادآوری اینکه حکم انتصاب دهیاران را شوراها و بخشداری‌ها امضا کرده و آن را تأیید می‌کنند، افزود: در این زمینه بخشداران وظیفه نظارتی خود را باید انجام دهند.

وی برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های کنترلی باید در این زمینه دقت نظر خود را بالا ببرند.

این مسئول از تأمین و تزریق اعتبار متناسب با جمعیت روستاها برای دهیاری‌ها خبر داد و تصریح کرد: اتحادیه تعاونی دهیاران شکل گرفته و اتاق فکر نخبگان دهیاری‌ها نیز فعالیتش را آغاز کرده که برگزاری نشست‌های مشورتی بر همین اساس صورت می‌گیرد.

نجفی در مورد خرید خودروی آتش‌نشانی برای دهیاری‌ها خاطر نشان کرد: قرار شده است با تأمین آشیانه و همچنین راننده و خدمه این خودروها خریداری شده و در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد.

وی همچنین از تداوم نهضت شن‌ریزی در روستاها در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ضرورت دارد نظارت روستاها در مبادی ورودی و خروجی مورد توجه قرار گیرد.

591 دهیاری در روستاهای استان فعال هستند

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: تاکنون در 591 روستای این استان دهیاری ایجاد شده است.

نجفی از ایجاد دهیاری در تمام روستاهای بالای 40 خانوار استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: دهیاران نقش مهمی در توسعه و عمران روستاها و رفع مشکلات و نیازهای روستاییان دارند.

وی به ضرورت توسعه و ایجاد فضای سبز و درختکاری در مناطق روستایی اشاره و بیان کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که فی‌مابین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منعقد شده و با هدف توسعه فضای سبز در محیط روستایی در سه سال آینده ادارات منابع طبیعی مستقر در شهرستان‌ها نهال مورد نیاز روستاها را به صورت رایگان تأمین می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: دهیاران استان می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه انواع نهال غیر مثمر به مقدار لازم تهیه و در روستاهای تحت مسئولیت خود غرس نمایند.

نجفی با یادآوری فرا رسیدن ایام نوروز به ضرورت شاداب‌سازی محیط روستایی تاکید کرد و از دهیاران خواست با کمک اهالی نسبت به جمع‌آوری زباله‌های خانگی و پسماندهای حاشیه جاده‌های روستایی اقدام کنند.

انتهای پیام/62001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول