اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر روستایی استانداری بوشهر:

تمام روستاهای بالای 50 خانوار استان بوشهر دارای دهیاری هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر گفت: بیش از 10 درصد روستاهای استان بوشهر بالای 50 خانوار جمعیت هستند که در این روستاها دهیاری تاسیس شده است.

تمام روستاهای بالای 50 خانوار استان بوشهر دارای دهیاری هستند

حسین عالی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر یکی از اقدامات مهم مدیریتی روستایی را تاسیس دهیاری‌ها ذکر کرد و افزود: تا قبل از دولت نهم و دهم  127 دهیاری فعالیت می‌کرد که اکنون با افزوده شدن 155 دهیاری در این دو دولت به 282 دهیاری رسیده است.

وی افزود: از 623 آبادی و روستا در استان بوشهر 391 روستا بالای 20 خانوار و 282 روستا دارای 50 خانوار هستند و تمام روستاهای بالای 50 خانوار دارای دهیاری هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر از آموزش دهیاران خبر داد و بیان کرد: تا قبل از دولت نهم و دهم دهیاران یک‌هزار و 120 ساعت آموزش دیده‌اند که در دو دولت نهم و دهم چهار هزار و 768 ساعت دهیاران آموزش دیده‌اند که دفتر روستایی استانداری بوشهر در سه سال متوالی رتبه برتر کشور در حوزه آموزش کسب کرد.

وی احداث 93 ساختمان دهیاری و تامین 130 ماشین آلات حمل زباله در روستاها از دیگر خدمات دفتر امور روستایی استانداری در دو دولت نهم و دهم ذکر کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر بابیان اینکه در بهمن ماه امسال 221 طرح عمرانی در روستاهای استان بوشهر افتتاح شده است افزود: این طرح‌ها در زمینه آبرسانی، برق‌رسانی، بنادر و دریانوردی، کشاورزی، بهداشتی درمانی، راه سازی، گازرسانی، ساخت مدرسه، دهیاری و طرح‌های مخابراتی است که برای اجرای آن‌ها 686 میلیارد و 689 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

عالی‌نژاد با بیان اینکه در بهمن ماه در مجموع 386 طرح عمرانی در استان افتتاح شده است، تاکید کرد: 57درصد این طرح‌ها در روستاها اجرا شده است.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول