اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری بوشهر:

93 دهیاری استان بوشهر ساختمان دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر گفت: قبل از دولت نهم دهیاری‌ها بدون ساختمان بودند و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در حال حاضر 93 دهیاری در استان بوشهر دارای ساختمان هستند.

93 دهیاری استان بوشهر ساختمان دارند

حسین عالی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: آموزش دهیاران قبل از دولت نهم هزار و 120 ساعت انجام شده بود که در دولت‌های نهم و دهم این رقم به چهار هزار و 768 ساعت افزایش یافت و موجب شد استان بوشهر در سه سال متوالی جز استان‌های برتر در زمینه آموزش دهیاران شناخته شود.

وی ادامه داد: قبل از دولت نهم دهیاری‌ها بدون ساختمان بودند و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت درحال حاضر 93 دهیاری در استان بوشهر داری ساختمان هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر با اشاره به ساماندهی ماشین‌های برداشت زباله در روستاهای استان بوشهر یادآور شد: تا قبل از دولت نهم 80 دستگاه برداشت زباله در روستاها داشتیم اما در دولت‌های نهم و دهم این رقم به 130 دستگاه رسیده است.

عالی‌نژاد گفت: امروز کلید 21 دستگاه کامیون حمل زباله از دست مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در اختیار دهیاری‌های استان بوشهر قرار گرفته و برای این کامیون‌ها دو میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شد.

وی افزود: 11 دستگاه کامیون 10 چرخ جدید دیگر نیز که از محل مالیات بر ارزش افزوده برای روستاهای شهرستان کنگان خریداری شده و در آینده نزدیک تحویل خواهد شد.

عالی‌نژاد تصریح کرد: حرکت خیلی خوبی دربحث مدیریت روستایی شروع شد ولی نیاز به تقویت دارد و سازمان همیاری دهیاری‌های کشور تلاش کرد و زحمت کشید  طرح جامع دهیاری‌ها را تهیه و به مجلس شورای اسلامی رفت اما به نتیجه نرسید و این انتظار است با توجه به دیدگاه سازمان، تقویت مدیریت روستایی بحث چارت سازمانی و امنیت شغلی دهیاری‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی یادآور شد: ساختمان دهیاری دهکده قرآنی چارک در زمینی به مساحت 450 مترمربع احداث می شود.

عالی‌نژاد افزود: جهت احداث ساختمان دهیاری دهکده قرآنی چارک دشتی که زمین آن توسط یکی از اهالی روستا اهداء شده است مبلغ 45 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است و جهت ساماندهی و بازسازی گلزار شهدای این روستا نیز مبلغ 43 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/66001/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول