اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی روستایی سازمان دهیاری‌ها:

دلیل عدم تصویب قانون جامع دهیاری‌ها مشخص نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: نمی‌دانم به چه دلیل و مصلحتی قانون جامع دهیاری‌ها به تصویب نرسید و امیدواریم این مصلحت خیرخواهانه باشد.

دلیل عدم تصویب قانون جامع دهیاری‌ها مشخص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، اسماعیل کاویانی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات ساختمان دهیاری دهکده قرآنی چارک دشتی اظهار داشت: نگاهی که در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به حوزه روستایی است این است که اکثر انسان‌ها از خلقت انسان از حوزه روستا پا به عرصه جهان گذاشته‌اند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: پیامبران و ائمه از روستاها پا به عرصه دنیا گذاشتند و اگر در روستاها آسایشی وجود نداشت اما فرصتی برای رسیدن به فطرت خدایی وجود داشت.

وی ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که پایه‌های توسعه در روستاها بیشتر تقویت شود و به سمت شهر برویم.

کاویانی خاطرنشان کرد: دولت‌ها توسعه را هر کدام به یک زاویه نگاه می‌کنند اما در دولت‌های نهم و دهم توسعه بیشتر در جامعه‌های کوچک از جمله حوزه روستایی مد نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: دهیاری‌‌ها از فرصت‌هایی که در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند و امروز روستای چارک را می‌توانیم به عنوان مهد قرآن در کشوراز لحاظ سرانه جمعیت قلمداد کنیم.

وی ضمن تقدیر از حضور و نقش خیرین آبادگر در جامعه گفت: در حال حاضر در کشور از خیرین به عنوان مدل ملی در حال برنامه‌ریزی هستیم که در تمام زمینه‌های عمرانی بتوانیم از برکات آن‌ها استفاده کنیم.

کاویانی اضافه کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی در کمتر از یک ماه در این روستای چارک برای دیگر دهیاران یک درس است و ما باید این همگرایی‌هایی خوبی که در این منطقه وجود دارد را به دیگران منتقل کنیم.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: روستای چارک غنی‌ترین نقطه کشور است زیرا درس بشریت در اینجا داده می‌شود و باید آن را به کشور انتقال دهیم.

وی به قانون جامع دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: در قانون جامع دهیاری‌ها تمام لوازم مورد نیاز در یک روستا از لحاظ ساختار سازمانی، استخدام و از لحاظ بودجه دیده شده بود و دهیار به عنوان رئیس جمهور آن روستا مورد توجه بود ولی نمی‌دانم به چه دلیل و مصلحتی این قانون به تصویب نرسید امیدواریم این مصلحت خیرخواهانه باشد.

کاویانی گفت: چون این قانونی که پیشنهاد داده بودیم یک کار مثبتی بود و پیگیر هستیم تا به نوعی بحث استخدام و چارت سازمانی و وضعیت امنیت شغلی دهیاران را ساماندهی کنیم.

وی افزود: تاکنون 806 تعاونی در کشور راه‌اندازی شده است هر چند تجربه‌ای شکست خورده از تعاونی‌های روستایی داریم اما این کاری که در روستای چارک انجام دادند بسیار خوب بود.

انتهای پیام/66001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول