اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و امور جوانان استان زنجان:

زنجان 60 تیم در لیگ‌های مختلف ورزش کشور دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و امور جوانان استان زنجان به کاهش تیم‌های ورزشی حاضر در لیگ‌های کشوری استان زنجان اشاره کرد و گفت: از 78 تیم حاضر در لیگ‌های مختلف سال گذشته امسال 60 تیم حضور داشتند.

زنجان 60 تیم در لیگ‌های مختلف ورزش کشور دارد

 ایرج رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران استان در رشته ورزش‌های سه‌گانه اظهار داشت: نخستین مدال آسیایی این رشته توسط یک بانوی زنجانی کسب شده است.

*تهیه تجهیزات هزینه لازم دارد

وی ورزش سه‌گانه را یک رشته تخصصی اعلام کرد و افزود: تهیه تجهیزات مورد نیاز این ورزش هزینه زیادی را لازم دارد.

مدیرکل ورزش و امور جوانان استان زنجان به وجود مشکلات در تامین تجهیزات این ورزش اشاره و تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، این هیئت و ورزشکاران آن عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند.

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت افراد فعال در این رشته ورزشی تاکید کرد و گفت: حتی افرادی که با مجموع مشکلاتی دارند می‌توانند در پیشبرد امور مفید باشند.

رحمانی به سال مقاومت اقتصادی اشاره و اضافه کرد: بی‌انصافی است که بدون در نظر گرفتن مشکلات در پی عدم اعزام تیمی یا کیفیت مورد نظر بود.

*کاهش محسوس بودجه ورزش زنجان

وی بودجه ورزش استان زنجان را در سال گذشته 3 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ در سال‌جاری به 300 میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل ورزش و امور جوانان استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 188 میلیون تومان در ورزش‌های سه‌گانه هزینه شده بود، ادامه داد: مبلغ مورد نظر در سال‌جاری به سه میلیون تومان کاهش یافت.

وی به کاهش تیم‌های ورزشی حاضر در لیگ استان زنجان اشاره و اضافه کرد: از 78 تیم حاضر در لیگ‌های مختلف سال گذشته امسال 60 تیم حضور داشتند.

رحمانی با اشاره به اولویت ورزش در زندگی تاکید کرد: برخی مواقع لزوم اولویت برخی امور دیگر از جمله فرهنگی و اجتماعی بر ورزش لازم می‌شود.

*نقش مهم اقتصاد در ورزش

وی با تاکید بر نقش مهم اقتصاد در ورزش تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی بهتری نداشته باشیم نمی‌توان انتظار اوضاع خوبی را برای ورزش داشت.

مدیرکل ورزش و امور جوانان استان زنجان اضافه کرد: همه امور جامعه از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به صورت زنجیروار به همدیگر متصل هستند.

*سرآمدی ورزشکاران زنجان در اخلاق

وی به برتر بودن ورزشکاران استان زنجان از بعد اخلاقی اشاره و ادامه داد: بنا به اعتراف مسئولان فدراسیون ورزشکاران زنجانی سرآمد ورزشکاران دیگر هستند.

رحمانی قهرمانی بدون اخلاق را فاقد ارزش دانست و ادامه داد: اخلاق ارزش‌های قهرمانی را چند برابر می‌کند.

*همگانی کردن ورزش‌های سه‌گانه

وی بر لزوم همگانی کردن ورزش‌های سه‌گانه در استان زنجان تاکید کرد و گفت: این منطقه به لحاظ شرایط فیزیکی برای این رشته ورزشی مستعد است.

مدیرکل ورزش و امور جوانان استان زنجان با اشاره به عدم فعالیت این رشته ورزشی در دو شهرستان ابهر و طارم تصریح کرد: این ورزش ظرفیت خوبی برای توسعه در این شهرستان‌ها دارد.

وی بر لزوم پشتوانه‌سازی در همه رشته‌های ورزشی تاکید کرد و افزود: مسئولان باید برای قهرمانان حاضر جانشین تربیت کنند، تا در آینده دچار مشکل نشوند.

رحمانی با بیان اینکه زنجان سال‌ها پایگاه قهرمانی ورزش‌‌های سه‌گانه بوده است، ادامه داد: فدراسیون باید زمینه حضور ورزشکاران این رشته را در بازی‌ها آسیایی فراهم کند.

انتهای پیام/73004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول