اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

مردم استان زنجان مشارکت مطلوبی در طرح‌های اجرایی کمیته امداد دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: مردم استان زنجان مشارکت مطلوبی در طرح‌های اجرایی کمیته امداد دارند.

مردم استان زنجان مشارکت مطلوبی در طرح‌های اجرایی کمیته امداد دارند

بهرام ولی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تاسیس کمیته امداد اظهار کرد:  این نهاد در شرایطی تاسیس شد که حاکمیت هنوز تثبیت نشده بود و این امر نشانه درایت امام و توجه ایشان به امور محرومین بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمیته امداد پس از تاسیس در ابتدا با هدایت‌های امام راحل و پس از آن بزرگوار مقام معظم رهبری و همراهی‌های مردم و دولت‌ امروز پس از 34 سال با پویایی و برنامه‌های به‌روز در ابعاد مختلف و در بیش از 35 سرفصل کاری خدمات مختلفی را ارائه می‌کند و منشأ توانمندی در جامعه بوده و در کاهش معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نقش تاثیرگذاری را دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس این نهاد و به تبع آن هفته احسان و نیکوکاری گفت: شعار امسال جشن نیکوکاری سلامت، توانمندی و تحکیم نهاد خانواده است و برنامه‌های مختلفی در این ایام در استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کمیته امداد محدود به هفته احسان و نیکوکاری نیست و در تمام ایام سال برنامه‌های امداد به صورت پویا اجرایی می‌شود، گفت: این ایام فرصتی برای اطلاع‌رسانی بیش از پیش است و اینکه مردم در کنار محرومین قرار گیرند و رسالت و مشارکت آنها به تصویر کشیده شود.

ولی‌زاده در ادامه با بیان اینکه امسال از 12 تا 18 اسفند هفته احسان و نیکوکاری است، افزود: امسال برنامه‌های امداد با همکاری دستگاه‌هایی از قبیل صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج مستضعفین امور‌مساجد و با استفاده از تجارب سال‌های قبل با محوریت امداد برگزار شده است.

وی گفت: امسال 726 پایگاه در سطح استان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کند که شامل برپایی پایگاه‌هایی در میادین معابر، اصلی شهرها، پایگاه‌های سیار، دفاتر کمیته امداد و  معابر، مساجد و مدارس است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه امسال جشن نیکوکاری در مدارس روز 16 اسفند برگزار شد، گفت: امروز 17 اسفند نیز پایگاه‌های امداد در معابر و میادین و روز جمعه نیز در مصلی‌های برگزاری نماز جمعه دایر می‌شود.

ولی‌زاده همچنین به برپایی پایگاه‌های این نهاد در مساجد نیز اشاره داشت و گفت: مساجد با توجه به اجرای طرح جامع مسجدمحوری، محور جمع‌آوری کمک‌ها در این جشن هستند.

وی همچنین  با اشاره به اینکه برای سهولت دسترسی مردم تعدادی از صندوق‌های نصب شده در سطح شهر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص یافته است، افزود: همچنین شماره حساب ‌0108640426007 سیبای این نهاد نزد بانک ملی نیز برای واریز کمک‌های مردم استان به مددجویان اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف معنوی امداد در برگزاری جشن نیکوکاری گفت: در گام نخست بحث معنوی جمع‌آوری این کمک‌ها است که با توجه به اهداف کمیته امداد و اعتقادات عمیق دینی حضور مردم و حمایت آنها از اقشار آسیب‌پذیر در نوع خود پشتوانه ملی و معنوی برای جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به بحث توزیع کمک‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا است امداد به عنوان واسطه در اولین فرصت با آنالیز کمک‌های صورت گرفته مبالغ را در اختیار گروه‌های خاص خود قرار دهد.

ولی‌زاده تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخشی از کمک‌ها در اختیار خانواده‌های زیر پوشش، بخشی در بین خانواده‌های دو دهک پایین جامعه غیر زیر پوشش و همچنین کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس نیز در بین دانش‌آموزان شناخته شده نیازمند با کمک انجمن اولیا و مربیان توزیع می‌شود.

وی در پایان با ابزار امیدواری از مشارکت مطلوب مردم استان در برگزاری جشن نیکوکاری همچون سنوات گذشته گفت: در جشن نیکوکاری سال قبل نیز شاهد افزایش 144 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و نزدیک به یک میلیارد تومان کمک مردمی در جشن نیکوکاری بود که میانگین کشوری ارزش ریالی کمک‌های مردمی 31.8 درصد در کل کشور بود ولی این میزان در استان زنجان 89.8 درصد است که یک رشد بسیار چشمگیر و قابل ملاحظه کشوری را شاهد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با برآورد صورت گرفته سرانه کل مبلغ کمک‌های جمع‌آوری شده در این جشن به ازای هر نفر در سطح کشور، 4 هزار و 424 ریال بود و این در استان زنجان 9 هزار و 193 ریال بود که این آمار نشان می‌دهد، میانگین کمک‌ها در استان 4 هزار و 769 ریال از سرانه کشوری بالا است.

گفتنی است، از دیگر برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در هفته احسان و نیکوکاری مشاوره حقوقی برای دو دهک پایین جامعه و برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان جرائم غیرعمد است.

انتهای پیام/73005/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول