اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته احسان و نیکوکاری صورت گرفت

افتتاح 223 طرح اشتغالزایی مددجویی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی زنجان از افتتاح 223 طرح اشتغالزایی مددجویی در استان زنجان همزمان با هفته احسان و نیکوکاری خبر داد.

افتتاح 223 طرح اشتغالزایی مددجویی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کمیته امداد یکی از نهادهای مقدسی است که به فرمان امام راحل تشکیل و در راستای خدمت‌رسانی به محرومان اقدامات خوب و شایسته‌ای را در کشور انجام داده است.

اشتغال مددجویان زیر پوشش یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد است که در این راستا فعالیت‌های خوبی از سوی امداد انجام گرفته است.

کمیته امداد امام استان زنجان نیز در راستای اشتغال مددجویان زیر پوشش اقدامات خوبی را انجام داده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در مصاحبه‌ای اختصاصی اقدامات کمیته امداد را در این زمینه تشریح کرده است.

منصور عبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تقدیر و قدردانی از مشارکت خیرین و همراهی مردم شریف استان در اجرای برنامه‌های این نهاد در مناسبت‌های مختلف، گزارشی مبسوط از اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال ارائه کرد.

وی با بیان اینکه برای افتتاح طرح‌های اشتغالزایی هفته احسان و نیکوکاری، 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی و در رشته‌های شغلی شامل دامپروری، کشاورزی و خدماتی در سطح شهرستان‌های تابعه اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای این طرح‌ها از محل بخش توسعه کشاورزی و ماده 76 قانون بودجه توسط بانک‌های عامل به افراد واجد شرایط پرداخت شده است.

*افزایش 150 درصدی اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد زنجان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان افزود: با توجه به نقش محوری اشتغال در توانمندسازی مددجویان و توفیقات کسب شده توسط کمیته امداد استان در سال‌های اخیر شاهد حمایت‌های موثر مسئولان ارشد نظام از برنامه‌های اشتغالزایی و توانمندسازی جامعه هدف امداد در سطح کشور و استان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار به برنامه‌های اشتغالزایی کمیته امداد استان زنجان اختصاص یافته است، اضافه کرد: این اعتبارات در مقایسه با سال قبل 150 درصد افزایش یافته است.

*اجرای 2 هزار طرح اشتغالزایی تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری

عبادی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای 2 هزار طرح اشتغالزایی توسط کمیته امداد زنجان تا پایان بهمن ماه سال‌جاری در زمینه‌های کشاورزی، مشاغل خانگی، دامپروری، تولیدی و خدماتی اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

*آماده سازی 4000 پرونده اشتغال به منظور  معرفی به بانک‌های عامل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان به مصوبه شورای عالی اشتغال و همچنین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 4 هزار پرونده مددجویی از سال‌های 90 و 91 آماده شده که قبل از پایان سال، تحویل بانک‌های عامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص یافته برای این پرونده‌ها بالغ بر 350 میلیارد ریال است، افزود: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال بخشی از این اعتبارات در سال‌جاری و مابقی نیز در ماه‌های نخست سال 92 به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

عبادی با بیان اینکه از اعتبارات مذکور 120 میلیارد ریال به امور مشاغل خانگی در مناطق شهری و روستایی اختصاص یافته است، افزود: در مجموع اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد از محل ماده 76 قانون بودجه سال 91، بند 11 مصوبات شورای عالی اشتغال، صندوق توسعه ملی، اعتبارات بخش توسعه کشاورزی و منابع داخلی امداد تامین شده است.

*اجرای 60 درصد طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در مناطق محروم و روستایی

عبادی در ادامه با بیان اینکه 60 درصد از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در مناطق محروم و روستایی اجرایی شده است، اضافه کرد: با برآورد صورت گرفته طرح‌های اجرایی این نهاد در بیش از 700 روستا اجرایی شده است که عمدتاً در بخش تولید فعال هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 40 درصد از طرح‌های اشتغال کمیته امداد نیز برای زنان سرپرست خانوار اجرا شده است، گفت: تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه نسبت اشتغال زنان به 65 درصد کل اشتغال امداد افزایش خواهد یافت.

*آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به 4 هزار مددجوی زنجانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی  استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر رویکردهای مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون بیش از 4 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد با هزینه اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از این آموزش‌ها بهر‌ه‌مند شده‌اند که 65 درصد این افراد را زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل تشکیل می‌دهند.

وی همچنین به مصوبه آخرین جلسه شورای اشتغال استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مصوبات این جلسه مقرر شد با همکاری شبکه بانکی طرح‌های اشتغال پیش‌بینی شده متقاضیان با کمترین مشکل تسهیلات مذکور را دریافت کنند.

*خروج 2600 خانواده مددجو از چرخه حمایتی کمیته امداد استان زنجان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی  استان زنجان در پایان به برگزاری جشن خودکفایی 2 هزار و 600 خانواده خودکفا شده کمیته امداد استان در17 آبان سال‌جاری با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام بر اساس بند (ب) ماده 39 برنامه پنج ساله پنجم توسعه که نهادهای حمایتی باید سالانه 10 درصد از مددجویان مستعد توانمندی را از چرخه حمایتی خود خارج سازند، صورت گرفته است.

انتهای پیام/73005/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول