اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد قزوین خبر داد

فعالیت 193 کانون فرهنگی در مساجد قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین از فعالیت 193 کانون فرهنگی در مساجد خبر داد و گفت: مسئولان‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اجرای برنامه‌های جذاب حضور جوانان را در مساجد ارتقا دهند.

فعالیت 193 کانون فرهنگی در مساجد قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی در همایش سالروز بیستمین تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: مسئولان‌ 193 کانون ‌فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اجرای برنامه‌های جذاب، مفید و کامل می‌توانند حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را در این مکان مقدس ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون 193 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرها و روستاهای استان قزوین تشکیل شده است، ابراز داشت: این کانون‌ها با فعالیت‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ دین مبین اسلام و جذب جوانان اقدامات ارزشمندی را انجام داده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین متذکر شد: 17 کانون تخصصی و 23 کانون خانه‌نور در استان قزوین فعالیت می‌کنند که این کانون‌ها توانسته‌اند در راستای جذب و حضور جوانان در مساجد اقدامات مفیدی را انجام دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه در روستاها فعالیت‌های فرهنگی کمتری انجام می‌شود، اذعان داشت: بر این اساس سیاست‌گذاری ستاد عالی کانون‌های مساجد بر تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد این مناطق صورت گرفت.

رمضانی با بیان اینکه در روستاهای استان قزوین فعالیت‌های فرهنگی توسط هیچ نهادی صورت نمی‌گرفت، اضافه کرد: با اجرای این سیاست ستاد عالی کانون‌های مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد مناطق محروم این استان تشکیل شد و با تحقق این امر اکنون فعالیت‌های فرهنگی خوبی در مساجد این مناطق انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اشاره به سخنان برخی از افراد جامعه مبنی بر اینکه «جوانان امروز نسبت به دین اسلام بی‌رغبت شده‌اند»، اظهار داشت: این حرف‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که جوانان ما بسیار به مسایل دینی و دین مبین اسلام معتقد هستند.

رمضانی اضافه کرد: تغییر سلیقه جوانان موجب بروز این حرف‌ها می‌شود و باید در این راستا مسئولان مربوطه در مساجد بر اساس سلیقه‌های متنوع و متفاوت آنان برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند در جذبشان به این امکان مقدس موفق‌تر باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون در کمیت و کیفیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد این استان اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: امیدواریم در سال 92 با برنامه‌ریزی‌های به‌روز و دقیق اجرای این برنامه‌ها را با موفقیت بیشتری ادامه دهیم.

در ادامه این همایش علی رمضانی پیام آیت‌الله ‌هادی‌ باریک‌بین نماینده ولی‌ فقیه استان قزوین که به مناسبت همایش بیستمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صادر شده بود را قرائت کرد. نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این پیام ابراز داشت: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با نیت‌ خالص فعالیت‌های خود را انجام دهند تا در اجرای برنامه‌هایشان موفق‌تر باشند و همچنین در نزد خداوند متعال از ثواب بیشتری برخوردار باشند.‌

وی در ادامه اظهار داشت: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری، هیئت‌ امنا و ائمه‌ جماعات و اعضای بسیج استان قزوین در مساجد با هماهنگی یکدیگر می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی جذاب‌تری را انجام دهند تا حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را در این مکان مقدس پررنگ‌تر کنند.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول