اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

140 کانون‌ فرهنگی مساجد در قزوین به کتابخانه مجهز شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: 140 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین مجهز به کتابخانه شده‌اند.

140 کانون‌ فرهنگی مساجد در قزوین به کتابخانه مجهز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها در همایش بیستمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در سالن اجتماعات کتابخانه امام‌ خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه کتابخانه از مهم‌ترین ابزار فرهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، اظهار داشت: در چند سال گذشته تعداد 140 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قزوین مجهز به این ابزار فرهنگی شده‌اند.

وی ابراز داشت: امسال بیش از 20 هزار جلد کتاب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان اهدا شده است تا جوانان با حضور در این مکان مقدس از این کتاب‌ها برای افزایش اطلاعات دینی، علمی و فرهنگی خود استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اذعان داشت: در سال جاری 70 میلیون تومان برای تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری کمک شده است تا این کانون‌ها از امکانات اولیه فرهنگی برخوردار باشند و جوانان با حضور در کانون‌های فرهنگی و هنری از این ابزارها استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه مسجد به عنوان محور اصلی برای پرورش انسان‌ها و مرکز بندگی اقشار مختلف جامعه است،‌ ابراز داشت: با استفاده از این مکان مقدس می‌توان جوانان بسیاری را آموزش و تربیت کرد و در این راستا مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با طراحی و برنامه‌ریزی جذاب،‌ جامع و دقیق بتوانند حضور جوانان را در این مکان مقدس پررنگ‌تر کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارند، بیان کرد: مسئولان این کانون‌ها با استفاده از ظرفیت‌های این مکان مقدس می‌توانند جوانان را با آموزه‌های دینی بیشتر آشنا کنند.

193 کانون فرهنگی در قزوین

وی با بیان اینکه دولت عدالت‌محور به توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حمایت ویژه‌ای کرده است، اذعان داشت: در اوایل این دولت در استان قزوین 35 کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد فعال بود که اکنون این آمار به 193 کانون ارتقا یافته است که این مطلب بیانگر روشن حمایت‌های این دولت از این کانون بوده است.

شفیعی‌ها به مشکلات مالی و اعتباری اشاره کرد و گفت: با رفع این مشکلات، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این استان به 250 کانون افزایش یافته که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات این هدف تحقق یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه باید به کیفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این استان توجه ویژه‌ای کرد، ابراز داشت: مسئولان مربوطه تلاش مضاعفی برای افزایش کمیت و کیفیت این کانون‌ها در استان قزوین انجام می‌دهند تا بتوانند با تحقق این امر فعالیت‌های فرهنگی در این مکان مقدس را ساماندهی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محلی برای توسعه و بروز فکری و ایده‌های فرهنگی و هنری جوانان است، اذعان داشت: مسئولان مربوطه باید در این کانون‌ها بستر مناسبی برای این هدف ایجاد کنند تا با ارایه ایده‌های نو و اجرایی کردن این ایده‌ها حضور جوانان در مساجد افزایش یابد.

وی مساجد را مرکز فرهنگ‌سازی در جامعه عنوان کرد و افزود: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، هیئت‌ امنا و ائمه‌ جماعات با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ایده‌های نو و پرهیز از نگاه‌های سنتی می‌توانند در ترویج فرهنگی اصیل اسلامی بین جوانان موفق ‌باشند و میزان موفقیتشان را با وحدت و هم‌دلی ارتقا دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ائمه‌ جماعات در مساجد فرماندهان فعالیت‌های فرهنگ و هنری هستند، اذعان داشت: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و هیئت‌ امنا با همگرایی و کمک به ائمه‌ جماعات می‌توانند جوانان بیشتری را جذب این مکان مقدس کنند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی مواقع رفتارهای سنتی و نادرستی از مسئولان هیئت‌ امنا در مساجد که نقش مهمی در مدیریت و اداره مسجد دارند دیده می‌شود، اظهار داشت: این امر موجب کم‌رنگ شدن حضور جوانان می‌شود که این مسئولان می‌توانند با توجه به روحیه جوانان و داشتن سعه صدر در جذب آنان در این مکان مقدس موفق‌تر عمل کنند.

شفیعی‌ها با بیان اینکه زنده نگه داشتن مساجد اهمیت والایی در دین اسلام دارد، متذکر شد: اکنون اقشار مختلف جامعه باید با حضور مستمر خودشان و همچنین فرزندانشان برای تحقق این امر مصمم‌تر باشند تا این هدف الهی تحقق یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه مسئولان مربوطه در مساجد با جوانان برخورد مناسبی داشته باشند، ابراز داشت: برخی مواقع جوانان در مساجد رفتار نادرستی را انجام می‌دهند که در این موارد باید مسئولان مربوطه از جمله هیئت امنا با نگاه صمیمی آنان را به خطای خودشان متوجه کنند که با این اقدام جوان از این نگاه پند می‌گیرد و دیگر مرتکب خطا نمی‌شود.

انتهای پیام/77009/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول