اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل:

کانون‌های فرهنگی‌ ـ هنری مساجد در ایجاد شور انتخاباتی کوشا باشند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل با بیان ‌این‌که کانون‌ها در ایجاد شور انتخاباتی کوشا باشند، گفت: فعالیت‌های انجام شده فرهنگی و اعتقادی در دولت نهم و دهم نسبت به سال‌های گذشته متمایز‌تر و چشمگیر‌تر است.

کانون‌های فرهنگی‌ ـ هنری مساجد در ایجاد شور انتخاباتی کوشا باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: در یک مقایسه آماری از سال 84 تا 91 در می‌یابیم که در راه‌اندازی کانون‌های قرآنی، تعداد این کانون‌ها از 32 مورد به 160 مورد، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد از 14 مورد به 350 کانون، کتابخانه‌های مساجد از 14 مورد به 225 مورد و همچنین فعالیت مجموعه‌های فرهنگی ـ هنری در حوزه‌های مختلف از 16 مورد به 25 مورد ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این جهش در حالی اتفاق افتاده است که دولت در سال‌های اخیر با فشارهای مالی و اقتصادی مواجه بوده و به رغم این تنگناها توجه دولت به حوزه فرهنگی ممتاز و شاخص است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل یکی از رسالت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری را ایجاد فضای معنوی توأم با امنیت، آرامش و انتظام واقعی توصیف کرد و یادآور شد:‌ بر خلاف مکاتب غربی و مادی در قانون اساسی ما توجه جدی به مسائل اعتقادی، کرامت انسان‌ها، رشد فضائل، اخلاق و معنویت شده است.

دست‌باز قانون اساسی کشورمان را میثاق انقلاب اسلامی و خون هزاران شهید والامقام توصیف کرد و گفت: در اصل سوم بند اول قانون اساسی به صراحت آمده است ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل، مبارزه با مظاهر فساد، تقویت روح اعتماد‌آفرینی در سایه تأسیس و راه‌اندازی مراکز علمی ـ فرهنگی و ارزشی میسر است.

این مسئول، تأسیس کانون‌ها را نشأت گرفته از همین اصل قانون اساسی توصیف کرد و اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما مساجد پایگاه بالنده تربیتی است که می‌تواند در بروز و ظهور ارزش‌های اصیل مؤثر باشد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل این فضا را در انتقال ارزش‌های متعالی به نسل آینده مؤثر و کار‌آمد توصیف کرد و افزود: راه‌اندازی کانون در حقیقت احیای کارکرد حقیقی مساجد است که به عنوان اصلی‌ترین شبکه می‌تواند بستر خلاقیت جوانان را فراهم آورد.

دست‌باز ایجاد شبکه نخبگان و حمایت از فعالان عرصه ایده‌ها و تفکرات نو را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری می‌تواند در این مسیر گام‌های جدی بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه دولت نهم و دهم را در این حوزه نشان از اهتمام دولت در تبلور اندیشه‌های دینی و مذهبی در جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: تجهیز کانون‌ها به فناوری‌های نوین بسیار مهم و ارزشمند است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل توطئه دشمنان را در ایجاد فضای مسموم و اینترنت ناپاک یادآور شد و تصریح کرد: جنگ نرم دشمنان در تضعیف بنیادی‌ترین اصول و ارزش‌ها در حال انجام است و بهترین مسیر در بصیرت‌افزایی جوانان و تجهیز نوجوانان و جوانان به مظاهر اخلاقی و اعتقادی محوریت مساجد هستند.

دست‌باز تقویت و تعمیق بصیرت دینی و روحیه تسلیم‌ناپذیری را بسیار ضروری توصیف کرد و گفت: این عناصر در قالب فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری در مساجد میسر است و به همین خاطر این مکان‌ها همیشه در معرض هجمه دشمنان بوده است.

این مسئول به انفجارهای گسترده در مساجد در کشورهای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از پایان جنگ و در دهه 70 این کانون‌ها با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و ناتوی استکبار در این حوزه شکل گرفت چراکه دشمن با سه هزار کانال تلویزیونی و دو هزار سایت به جنگ اعتقادی با انقلاب اسلامی آمده که در چنین فضایی احیای مساجد و کانون‌ها بسیار مهم و ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود انتخابات سال 92 را با توجه به همزمانی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراها، انتخاباتی حساس و سرنوشت‌ساز توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، بصیرت و آگاهی سیاسی جوانان به حدی بالا برود تا آن‌ها با شور و اشتیاق در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

انتهای پیام/62005/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول