اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیروان:

غرس درختان در ردیف ساخت مساجد قرار دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیروان با اشاره به اهمیت فرهنگ درختکاری در آموزه‌های دینی گفت: غرس درختان چنان باارزش است که در ردیف تعلیم علم و ساخت مساجد قرار دارد.

غرس درختان در ردیف ساخت مساجد قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، حجت‌الا‌سلام حسین کوثری در آیین نماز جمعه این هفته این شهرستان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: درخت در محیط زندگی رگ‌های حیاتی جامعه بوده که نقش مهمی در سالم‌سازی هوا دارد.

وی با تاکید بر حفظ و نگهداری درختان گفت: ثواب آبرسانی به یک درخت برابر با رفع عطش از یک مؤمن است که باید آن را قدر دانست.

خطیب جمعه شیروان یادآور شد: غرس درخت توسط رهبر عزیزمان در روز درختکاری که همه ساله اجرا می‌شود نشان از توجه معظم‌له به مقوله درختکاری دارد.

وی همچنین به فرمایشات رهبری در جمع خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: ایمان به اسلام، عزم راسخ، تکیه به مردم و تقویت روح امید از توصیه‌های معظم‌له بوده که به عنوان عوامل حرکت رو به جلو و پیشرفت باید جدی گرفته شود.

امام جمعه شیروان به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و ادامه داد: بی‌گمان دست‌گیری از مستمندان از اصول اساسی ادیان الهی بوده که در قرآن کریم بارها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کمک کردن به نیازمندان یکی از فضیلت‌های بزرگ انسانی است که علاوه بر آثار فردی دارای اثرات مثبت اجتماعی در جوامع است، تصریح کرد: این کار رضایت پروردگار در کمک به انسان‌ها را در پی داشته و یکی از بارزترین خصیصه‌های انسان‌های بزرگ است.

کوثری خاطر‌نشان کرد: در دین مبین اسلام به دستگیری از نیازمندان سفارش زیادی شده و ائمه معصومین در تمام دوران زندگی خود با عمل به این اصل اساسی و مهم در زندگی منشأ خیر و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی بوده‌اند.

انتهای پیام/63002/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول