اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

مساجد در خط مقدم مقابله با فتنه 88 قرار داشتند

خبرگزاری فارس: معاون ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مساجد و مسجدی‌ها در خط مقدم مقابله با فتنه 88 قرار داشتند.

مساجد در خط مقدم مقابله با فتنه 88 قرار داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مرتضی طاهریان در آیین بیستمین سالگرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان کاشان در کانون الزهرا (س) این شهرستان اظهار داشت: پایگاهی مانند مسجد نه تنها در نظام مقدس جمهوری اسلامی بلکه از صدر اسلام تاکنون منشأ خدمات و اثرات شگرفی بوده است.

وی افزود: مسجد علاوه بر آن‌که در جریان شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده، در بیش از 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مقابله با جریانات و حوادث حضوری فعال و مؤثر داشته است.   

معاون ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این‌که در جریان جنگ تحمیلی نیز نقش اصلی را مساجد کشور بر عهده داشتند، اظهار داشت: هشت سال دفاع جانانه ملت غیور و ولایتمدار از نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور با نشاط مسجد و مسجدی‌ها محقق شد چنانکه بیش از 90 درصد از شهدایی که در جریان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند از مساجد راهی جبهه‌ها شدند.

وی همچنین نقش مهم مساجد در چند سال اخیر به‌ویژه در خنثی کردن فتنه سال 88 را انکارناپذیر قلمداد کرد و گفت: باید پذیرفت جریانی که با شدت و قدرت مقابل جریان فتنه سال 88 ایستاد و از ارزش‌ها دفاع کرد مسجد و اهالی مسجد بودند.

طاهریان با تأکید بر این‌که مسجد علاوه بر ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و عبادی کارکردهای سیاسی و رسانه‌ای نیز دارد، عنوان کرد: بصیرت‌بخشی به مردم در مقابل فتنه و جریان‌های انحرافی نشأت گرفته از کارکردهای سیاسی این پایگاه انسان‌ساز است.

وی تصریح کرد: در زمینه رسانه‌ای نیز ارتباط چهره به چهره در مساجد از مؤثرین کارکردهای رسانه‌ای، این مرکز اجتماع مسلمانان محسوب می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، احیای کارکرد مساجد در بخش‌های مختلف از جمله نقش تبلیغی را یکی از مهم‌ترین وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و گفت: برای احیای تمامی کارکردهای مساجد مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 71 به تصویب رسیده است.

طاهریان تأکید کرد: امروز بعد از گذشت 20 سال از این مصوبه، مساجد به عنوان فراگیرترین شبکه‌های ارتباطی کانون‌های فرهنگی به شمار می‌روند.

وی افزود: امروز آنچه در حوزه برنامه‌ریزی و عملکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر آن می‌بالیم نتیجه زحمات اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است که با حداقل امکانات بیشترین خدمات و تأثیرگذاری را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

گفتنی است، آیین بیستمین سالگرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان کاشان با حضور ائمه جماعات مساجد شهرستان، مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول