اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون فرهنگی مساجد کشور خبر داد

اهدای سالانه 5 میلیون جلد کتاب به کانو‌های فرهنگی مساجد کشور

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی مساجد کشور گفت: سالانه پنج میلیون جلد کتاب به این کانون‌ها که تعداد آن‌ها هم‌اکنون 15 هزار باب است، اهدا می‌شود.

اهدای سالانه 5 میلیون جلد کتاب به کانو‌های فرهنگی مساجد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدرضا جعفری در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رسالت کانون‌های فرهنگی مساجد اظهار داشت: تا هنگام دفاع مقدس شاید نیازی به تأسیس کانون فرهنگی مساجد نبود؛ اما پس از جنگ راه‌اندازی آن‌ها یک ضرورت انکارناپذیر بود.

وی، قرار گرفتن در شرایط ایثار و شهادت را دلیل این امر دانست و خاطرنشان کرد: پس از جنگ و در ابتدای دهه 70 و از سال 71 با فرمان رهبر معظم انقلاب و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این کانون‌ها در راستای بصیرت‌افزایی میان جوانان راه‌اندازی شد.

وی، کانون‌های فرهنگی مساجد را به مثابه سنگری مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن در جنگ نرم دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون 15 هزار کانون در کشور راه‌اندازی شده و تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی تا پایان سال 94 این تعداد به 20 هزار باب خواهد رسید.

معاون آموزشی و پژوهشی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور عنوان کرد: برنامه این است که تا پایان برنامه پنجم در یک چهارم از مساجد کشور این کانون‌ها راه‌اندازی شوند.

وی با تبریک 20 ساله شدن این نهاد یادآور شد: از اقدامات خوب در کانون‌ها در این 20 سال، راه‌اندازی بیش از چهار هزار و 500 باب کتابخانه مخزن‌دار و پنج هزار کتابخانه باز در جوار این کانون‌ها است.

جعفری از اهدای همه ساله چهار تا پنج میلیون کتاب به این کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در عناوین مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و آموزشی به کانون کتابخانه‌ها اهدا می‌شود.

وی، تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد در روستاها را شش هزار از 15 هزار کل کانون‌ها در سطح کشور ذکر کرد و گفت: در این میان، تعداد 720 کانون تخصصی نیز راه‌اندازی شده است.

این مسئول در کانون فرهنگی مساجد کشور به زیرپوشش قرار گرفتن تعداد دو هزار نفر از پرسنل و اعضای کانون مساجد کشور کشور اشاره کرد و گفت: این تعداد در سال جاری زیرپوشش قرار گرفتند و به همین میزان نیز سال آینده بیمه خواهند شد.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول