اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد بهمئی:

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رسالت خطیری در حوزه فرهنگ دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی گفت: ظرفیت‌های فرهنگی زیادی در مساجد نهفته است و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رسالت خطیری در حوزه فرهنگ دارند.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رسالت خطیری در حوزه فرهنگ دارند

عبدالمحمد نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی زیادی در مساجد نهفته است که تاکنون آن‌گونه که باید از آن استفاده نشده، اظهار داشت: در این بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رسالت خطیری در حوزه فرهنگی دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی افزود: این کانون‌ها می‌توانند با برقراری ارتباط‌های عمیق با بدنه جامعه به ویژه جوانان، در گسترش و نهادینه کردن آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی اسلام اقدامات مؤثری انجام دهند.

وی ادامه داد: لازم است تا کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد زمینه و بستر لازم را برای حضور و مشارکت مردم در کارهای فرهنگی فراهم کنند و به این امر کمک کنند.

نمازی با اشاره به تمایل عمومی مردم به فرهنگ روح‌بخش اسلام، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بالای مساجد در روستاها امری ضروری‌تر بوده که لازم است کانون‌های فرهنگی مساجد در درون روستاها با شناسایی جوانان مستعد و هنرمند در زمینه‌های مختلف، افرادی بیشتری را جذب فعالیت‌های مذهبی کنند و با سالم‌سازی اوقات فراغت آن‌ها زمینه سالم‌سازی جامعه را نیز فراهم کنند.

این مسئول فرهنگی در شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: با توجه به ساختار و نقش مهم کانون‌های مساجد، می‌توان هر کانون فرهنگی و هنری مساجد را یک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که می‌تواند در هر زمینه‌ای نقش‌آفرینی کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نام‌گذاری و القاب نامناسب به ویژه در اماکن عمومی را زیبنده این شهرستان ندانست و بیان کرد: امید است با همکاری پلیس اماکن عمومی، سازمان صنعت و معدن، همکاری آحاد جامعه و همچنین اصناف بتوانیم چهره این شهرستان را زیباتر کنیم و شاهد استفاده از اسامی و نام‌های نامتعارف در سردر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و دیگر اصناف در شهرستان بهمئی نباشیم.

انتهای پیام/82005/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول