اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان

اختلافات کانون‌های مساجد را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: اختلاف و شایعه‌پراکنی‌ها کانون‌های مساجد را تهدید می‌کند و باید با سعه صدر و از راه منطق و گفت‌وگو حل شود.

اختلافات کانون‌های مساجد را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری صبح امروز در دیدار با مسئولان کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: توفیق کامل زمانی برای کانون‌ها حاصل می‌شود که وحدت قابل قبول میان ائمه جماعت و اعضایی کانو‌ن‌ها تحقق یابد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: اگر وحدت‌نظر در تمام زمینه‌ها هماهنگ و همراه با بصیرت و اخلاص باشد از آرمان‌های امام راحل و نظام اسلامی انقلاب به خوبی پاسداری و دفاع شده است.

وی افزود: خطری که کانو‌ن‌ها را تهدید می‌کند و از ادامه برنامه‌ها باز می‌دارد، اختلاف و شایعه‌پراکنی‌ها است که باید با سعه صدر و از راه منطق و گفت‌وگو حل شود تا مساجد به تمام ماهیت‌های اسلام ناب محمدی (ص) دست یابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های مفید کانون‌‌های مساجد در جذب جوانان به نماز بیان داشت: برای رسیدن به بینش انقلابی ائمه جماعت مساجد با قدرت فکری و نفوذ خود باید اختلافات میان بسیج و هیئت امنا را کاهش دهند تا رویکرد انقلابی در تمام مساجد استان شکل گیرد و جوانان به بسیج علاقمند شوند.

جعفری عنوان کرد: دشمن از وسایل مدرن روز مانند ماهواره و اینترنت برای گمراهی جوانان ایران نهایت استفاده را می‌کند و امروز خطر وهابیت برای نابودی اسلام و مسلمانان به مراتب از یهود و نصاری بیشتر است.

وی افزود: کشتار بی‌رحمانه‌ مسلمانان را در سرتاسر جهان دستور کار خود قرار می‌دهند که بارها از طرف آیات عظام اعلام شد تا اگر حرف حساب و منطقی دارند به گفت‌وگو بنشینند که با وجود انعکاس‌های فراوان نتیجه‌ای در بر نداشت.

امام جمعه کرمان مقابله به مثل و کشتار آنها به‌ خصوص در سطح بین‌الملل را بی‌فایده دانست و ابراز داشت: پایگاه‌های اصلی شرک و کفر باید منهدم شوند و تمام امکانات و نیروهای انسانی این قاتلان را سعودی‌هایی تامین می‌کنند که با اشاره دست امریکا اقدام ‌می‌کنند و نوکران امریکا هستند که خطر وجود آن‌ها از امریکا هم بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با پیشنهاد بر اینکه با دعوت از سران روحانی و غیر روحانی کشورهای اسلامی می‌توان تحول ایجاد کرد، گفت: این افراد برای تبادل نظر همواره اعلام آمادگی کردند.

وی با تاکید بر تفکر و تعقل قبل از انجام کارها تصریح کرد: شتاب‌زدگی در انجام کارها بدون تفکر و تعقل عواقب جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد و پیامبر گرامی اسلام (ص) همواره مسلمانان را از انجام کارهای غیر عاقلانه بر حذر می‌داشتند، باید به این نکته توجه داشت که تعصب در هیچ کاری مفید نیست.

انتهای پیام/80028/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول