اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری کانون‌های مساجد خبر داد

خریداری 50 میلیارد ریالی کتاب برای کتابخانه‌های مساجد کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از خریداری و تحویل 50 میلیارد ریال کتاب به کتابخانه‌های مساجد کشور در سال جاری خبر داد.

خریداری 50 میلیارد ریالی کتاب برای کتابخانه‌های مساجد کشور

مرتضی طاهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  همه ساله به طور متوسط بیش از 40 میلیارد ریال کتاب برای کتابخانه‌های مساجد کشور خریداری می‌کند که تحویل مراکز مربوطه در مساجد می‌شود.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر 14 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مساجد کشور موجود است و بیش از 800 هزار نفر عضو کتابخانه‌های مساجد هستند.

این مسئول همچنین اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را حدود 2 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 10 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور دارای کتابخانه هستند که از این تعداد 4 هزار و 500 کتابخانه مخزن‌دار است.

وی با اشاره به اینکه 720 کانون فرهنگی و هنری تخصصی در کشور فعالیت دارند ابراز داشت: حدود یک‌هزار و 200 هسته پژوهشی نیز در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور فعال هستند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور همچنین فعالیت یک‌هزار نشریه تجربی در مساجد و اجرای گروه‌های سرود، تئاتر و سایر برنامه‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌های متنوع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اعلام کرد.

طاهریان تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال 84 و پیش از آغاز به کار دولت‌های نهم و دهم را حدود دو هزار و 200 کانون ذکر و خاطرنشان کرد: این تعداد کانون در پایان دولت نهم و دهم با نزدیک به 90 درصد افزایش به 15 هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری مساجد رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به بلوغ کامل رسیده‌اند تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور رسیدگی به امور کتابخانه‌های زیر پوشش است.

وی یادآور شد: در چند ماه گذشته گروه‌های نظارتی با سفر به استان‌های سراسر کشور کار ساماندهی و سازماندهی کتابخانه‌های مساجد را آغاز کرده‌اند.

طاهریان در ادامه از برگزاری ششمین جشنواره نشریات تجربی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد و گفت: ششمین جشنواره نشریات تجربی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اردیبهشت ماه سال آینده در یکی از شهرهای استان فارس برگزار می‌شود.

وی همچنین از اعطای مجوز رسمی فعالیت کتابخانه‌های مساجد به مناسب بیستمین سالروز تأسیس کتابخانه‌های مساجد کشور خبر داد و متذکر شد: انتظار می‌رود خدمات انجام شده بتواند بخشی از نیازهای فرهنگی نوجوانان و جوانان کشور را تأمین کند تا ما نیز بتوانیم در قالب مساجد خدمات بهتری ارائه کنیم.

انتهای پیام/2406/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول