اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مساجد را به ابزار هنر آیینی و فرهنگ اسلامی مسلح کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: باید برای مقابله با توطئه‌های دشمن، مساجد را پرمحتوا و به ابزار هنر آیینی و فرهنگ اسلامی مسلح کنیم.

مساجد را به ابزار هنر آیینی و فرهنگ اسلامی مسلح کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری‌ پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت بیستمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تجلیل از اعضای این کانون‌ها در استان بوشهر، اظهار داشت: رویکرد جوانان به مسجد احترام به جامعه اسلامی و جهانی است و مساجد همواره اساس همه مسائل اسلامی در سرزمین‌های اسلامی بوده‌اند و یک جایگاه و موقعیت بسیار ویژه در نظام معرفتی مدیریتی اسلامی دارند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با برنامه ریزی دقیق، تلفیقی از فرهنگ و هنر اسلامی را به جوانان آموزش دهند و آنها را سربازان مسجدی و سربازان فرهنگی در مقابل تهاجم نرم دشمن کنند و انواری برای بیداری اسلامی در جوامع ملی و فراملی باشند.

وی با اشاره به نقش کلیدی مسجد در جامعه گفت: تهاجم فرهنگی دشمن بسیار گسترده و وسیع و با استفاده از امکانات و تکنولوژی بالایی است و ما باید برای مقابله با آن مساجد را پرمحتوا و به ابزار هنر آیینی و فرهنگ اسلامی مسلح کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در پرتو هدایت‌ها، راهنمایی‌ها و تلاش‌های دانش بنیان در کانون‌های مساجد اعضای آن می‌توانند جنگ نرم دشمن را دچار چالش کنند و جوانان جامعه را در عرصه علم و ولایت مداری با نگاه قرآنی در این مسیر آموزش دهند.

وی اضافه کرد: غنی‌سازی مساجد باید همواره در راس همه برنامه‌ها قرار بگیرد و یکی از راهکارهای آن تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

صفایی بوشهری افزود: همه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد باید با نگاه اسلامی طراحی شده و به خردسالان، نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه آموزش‌های اسلامی باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بایستیم، ادامه داد: انقلاب ما از مساجد آغاز شد و توطئه دشمن بسیار گسترده است که باید با برنامه ریزی در راستای تقویت مساجد اقدام شود.

وی بیان کرد: کشور ما کشوری الهی است که با رهبری الهی مقام معظم رهبری و بهره گیری از رهنمودهای ایشان دشمنان نمی‌توانند هیچگونه تعرضی به ملت داشته باشند و نظام ما را دچار چالش‌های جدی کنند.

وی گفت: در آینده نه چندان دور فراز و نشیب و چالش‌های فراوانی خواهیم داشت ولی تا زمانی که در راه خدا هستیم و با پیروی از رهنمودهای امام خامنه‌ای موفق خواهیم بود.

صفایی بوشهری بیان کرد: جهان سلطه همواره ‌علیه ما فعالیت می‌کند ولی ما باید در برابر تهاجم‌های دشمنان اقتدار خود را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد افسران خط مقدم دفاع مقدس فرهنگ و انقلاب هستند که باید در این برهه از زمان با درایت عمل کنند.

در این همایش از 39 نفر از اعضای کانونهای فرهنگی، هنری مساجد استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/66006‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول